• bröllops häxan

Herrgårdsbröllop a´la hela helgen TRÅD

Hej jag skulle vilja starta en tråd för oss som ska ha våra bröllop på en herrgård med personal en helhelg.(kanske i fel forum, sorry)

Vi ska det och jag skulle tycke det var jätte kul att utbyta ideer och tankar om vad man ska hitta på för sina gäster och sig själv. Oavsätt om man bara planerar att hergårdsvistelsen ska bli enkel och mer mysig eller om man "späckar" ett fullt schema så är alla välkomna att skriva i denna tråd. Man kanske har vigseln på gården eller i närliggande kyrka.

Jag är väll inte ensam :):):):):):):D

• Svar på tråden Herrgårdsbröllop a´la hela helgen TRÅD
  • Trollsländan

Hej
    vi hade också den idén, hade funderingar på att boka ett slott en hel vecka i danmark, men det passade inte tidsmässigt. Man skulle va tvungen att lämna slottet på lördagen och det var ju då man ville ha festen. Sen var jag rädd för att jag inte skulle förstå vad prästen skulle säga, med tanke på min dåliga danska. Vi har nu bokat Ekebyhovs slott och våra gäster är långfärda och kommer troligen redan på fredag, samt reser på söndag. Vi håller på att planera för detta. Eftersom bröllopet är på Drottningholms slottskyrka ska jag se om jag kan ordna en guidade tur på kanske kinaslottet. Fredagen tänkte vi bjuda på vikning för våra närmsta vänner med bastu och lite sista minuten planeringsmys.

• bröllops häxan

Åh vad kul.:D har du någon länk till Ekebyhovs slott? Kina slottet är jätte fint *L*

Ja, det känns som att för oss är det också viktigt att få rå om alla kära en längre tid änn en kväll *L* Vi har hyrt Hussborgsherrgård en bit utanför Sundsvall. Personalen vad det som fick oss att bestämma oss :)helt underbara.

Av våra gäster kommer nog hälften på fredagen. Vi ska ha lite karioke och vanlig "chill out" på fredags kväll. På dagen ska vi, tärna, marsalk, syskon och toastmadan med respektive åka till ett äventysr hus "typ fångarna på fortet" och ha kul..*L*

• kaffetunnan

Vi har bokat en herrgård där vi ska ha middagen och festen. Den kommer att vara tillgänglig från fredagseftermiddagen för de gäster som åker långt. Men vi kommer inte själva att vara där då utan min tärnas sambo kommer vara där med våra barn och ta emot gästerna. Däremot kommer vi sova kvar där på bröllopsnatten, och det är av samma anledning; många långväga gäster. Det skulle kännas väldigt respektlöst mot de gästerna som åkt långt för våran skull och så får de knappt träffa oss. (För alla vet ju hur det blir på en fest, man hinner aldrig med att prata med alla så mycket som man skulle vilja.)Så på det viset kan vi äta brunch ihop och umgås en stund.....

• bröllops häxan

kaffetunnan: JA det känns fint att kunna sova på herrgårdensjälv och slippa lämna festen så tidigt :) Nästan alla våra gäster kommer i från S-holm så det var så skönt när vi hittade det här stället där alla kunde sova över. Plus att dom har en Bröllopssvit. *L*

• Trollsländan

Här är länk till Ekebyhovs slott:

www.ekero.se/slottet/slottet.htm

www.ekero.se/slottet/uthyrning.htm

Det är ett fantastiskt vacker slott med dansbana utanför och med massa rum att vara i, naturlig utgång till trädgården och såå vackert. Himmelsblå väggar i matsalen och ett blomsterrum till tårta och kaffet.
    Vi hoppas kunna hitta övernattningsmöjligheter för samtliga i närheten helst på någon herrgård och ha presentöppning där dagen efter eller ev på ekebyhovs slott om det är möjligt. På så sätt får vi ta farväl av gästerna på ett trevligt sätt innan de far iväg.

• kaffetunnan

C.T

Du var här du med!!!

Ja vi ska festa ordentligt vi!!!

( Nu måste jag logga ur och jobba lite tror jag...)

• bröllops häxan

I morgon ska vi åka till kondotoriet och bestämma tårta. Har hört lite blandade saker om dom så vi får vell se om det är ok.

Trollsländan : Jätte fint ju :)

• bröllopivinter

hej!

Vi ska också ha bröllop en helg, iallafall övernattning lör-sön, men troligen också med vissa gäster på fredagen. Kommer till 99%att boka rockelstad slott i sparreholm, var där förra veckan och det är riktigt maffigt!!!Hur kommer ni att göra med övernattningarna? Kommer ni ta betalt för det? Inkl frukost? vi var på ett bröllop i somras på en herrgård med övernattning där alla fick betala 200:- inkl frukost på söndan, det blir ju ändå billigare än hotell! Vi funderar på 300:- inkl frukost samt frukt och choklad vid ankomst. Då är rummen på rockelstad som hotellrum, rätt bekvämt och vissa e riktigt flådiga. Vad tycker ni, är det för dyrt för gästerna? När ska ni gifta er? vårt bröllop blir troligen i januari om vår bebis som ska komma i juni är snäll mot oss och låter oss planera!!!

• solstickan

Hej allihopa!

Vi ska gifta oss på Sätra Bruks Herrgård i juli. Vi har hyrt hela stället och ska ha både vigsel, middag och övernattning där.

Hur har ni gjort med dukning? Låter ni dom sköta allt eller ska ni vara med? JAg vill gärna vara med, har köpt lite dekoration och så. Tror ni man kan få komma och "provduka"? Vet ju inte hur deras grejor ser ut.

• bröllops häxan

ahhh... Har nu hört att herrgården vi ska vara på har byggt om foajen , till det sämre. Tydligen så är det mordernt och all gammal charm puts väck. Vi ska dit i helgen och bestämma meny så man får väll se då.

Vi lämnar nog dukningen åt personalen. Säger lite hur vi vill ha det och utser en vänn med öga för sånt där till dekorations ansvarig. *L*

Svar på tråden Herrgårdsbröllop a´la hela helgen TRÅD