• Fia77
    Äldre 2 Mar 10:26
    6206 visningar
    16 svar
    16
    6206

    Tårtor/bakelser i Kalmar

    Hej Kalmarbrudar!

    Ni som har beställt tårtor eller bakelser till era bröllop, var har ni gjort det och hur mycket har det kostat?
    Vi bor några mil utanför Kalmar och vet inte riktigt var vi ska börja leta. Så jag är tacksam för alla tips som kan ges.

  • Svar på tråden Tårtor/bakelser i Kalmar
  • 2/9 2006
    Äldre 5 Mar 11:34
    #0

    Vi har inte beställt ännu men de flesta rekommenderar det stället som ligger på Esplandaden... Jag glömmer alltid vad det heter...

  • Zoois
    Äldre 5 Mar 11:38
    #0

    Vi har beställt bröllopstårta från Färjestadens hembageri. Har anlitat dem tidigare och alltid varit mycket nöjd!

  • discod­ivan
    Äldre 5 Mar 11:38
    #0

    danska wienerkonditoriet eller danska winerbagaren heter det, och har absolut de bästa tårtorna i stan

  • Zoois
    Äldre 5 Mar 11:41
    #0

    Fia77: är du från Kalmar? Vilken skola gick du på isåfall? är lite nyfiken eftersom jag oxå är 77:a och från Kalmar :)

  • MrsZSa­ab
    Äldre 17 Mar 16:56
    #0

    Vi kommer att beställa ifrån Ekelunds konditori

  • Tinise­n
    Äldre 17 Mar 22:17
    #0

    Hej! Gifte mig i somras och vi tog tårtan från Fiesta konditori. De hade de lägsta priserna när jag ringde runt, ca 25 kr/bit (mot 45 kr/ bit på vissa ställen). Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Inga problem att få provsmaka små bakelser i olika smakvarianter innan. Rekommenderas varmt!

  • Pludde
    Äldre 3 May 08:54
    #0

    Vi har ringt runt alla ställen i kalmar och utanför, hittade 2 ställen, ett i kalmar och ett i nybro som hade nästan samma priser, 15 och 17:-/biten
    Fick bilder mailade över från det ena stället, och tårtorna va jätte fina. Hör av er om ni vill ha adress o namn, el om ni redan gift er =)

  • brud20­06
    Äldre 10 May 13:52
    #0

    Pludde:

    Jag vill gärna ha adress o namn till de ställena som du varit i kontakt med...
    Tror du att du har möjlighet att skicka över bilderna som du fick mailade till dig också, så man får titta? =)

    min mailadress är: fridasven@hotmail.com

  • davesb­rud77
    Äldre 11 May 18:41
    #0

    Pludde
    skulle jag kunna få namn på det konditoriet i kalmar som hade såå billiga tårtor, om du har bilderna så du kan skicka de är du jättesnäll.
    mk22ey@student.hik.se, tacksam..

  • Sandra­_aug-0­6
    Äldre 17 May 11:40
    #0

    Hej!

    Jag letar också efter tårtmakare ;) Vi gifter oss i sommar! Skicka gärna namn på de konditorier du skrev om, så himla billiga tårtor!!

    smulan96@hotmail.com

    Tack på förhand,
    Sandra

  • davesb­rud77
    Äldre 17 May 11:44
    #0

    fia77, vet inte om du har skickar eller inte, men oavsett har jag inte fått nåt ännu. Vore jätteglad för mera tips angående tårtor. min meil står ovan. Hälsningar davesbrud77

  • davesb­rud77
    Äldre 17 May 11:45
    #0

    ursäkta inlägget var ju menat till pludde!!

  • prutta­n
    Äldre 24 May 08:58
    #0

    fiesta,trevliga och superfina tårtor fick vi. Alla tyckte dom var fina OCH goda

  • Trollu­ngen
    Äldre 30 May 12:14
    #0

    Pludde
    En till som skulle bli glad över billiga tårtor + bilder på dem dessutom. :)
    Tack
    AnnaKallman30@hotmail.com

  • Äldre 13 Feb 18:16
    #15

    Hej Plusde!

    Skille bli jätte glad för tips och bilder!!! ;)

    Tova tovarobertsson@hotmail.com

  • Äldre 13 Feb 18:47
    #16
    Tova skrev 2015-02-13 18:16:16 följande:

    Hej Plusde!

    Skille bli jätte glad för tips och bilder!!! ;)


    Ett tips - kolla datumen när inläggen var skrivna. Men också om namnen är klickbara.


    Är dom svarta så är dom inte klickbara och då är dom inte medlemmar här.


    Denna tråd är från 2006 och vad jag kan se så är inte en enda av dom medlem längre.

Svar på tråden Tårtor/bakelser i Kalmar