• Trollu­ngen
    Äldre 1 Mar 21:13
    888 visningar
    4 svar
    4
    888

    brudar i juli 2007

    Hej!
    Här har ni en kalmarbrud som ska gifta sig i juli. Finns det några fler?

  • Svar på tråden brudar i juli 2007
  • filipe­lin
    Äldre 6 Mar 13:46
    #0

    Här en Halmstadbrud som ska gifta sig i augusti 07, hur går det med planeringen?

  • bjalla­n
    Äldre 13 Mar 08:18
    #0

    Hej!
    Ja, här är en kalmarbo till som ska gifta sig i juli -07. Det känns dock liiiite väl tidigt att verkligen sätta igång med planeringen.

    Har ännu endast räknat på ett ungefär hur många gäster vi ska bjuda för att kunna hyra lagom stor festlokal.

    Hur går det själv då?

  • filipe­lin
    Äldre 13 Mar 08:42
    #0

    Bjallan- jovisst är det kanske lite tidigt, men det är ju så roligt, och jag tänker så här när det gäller bokningarna: Vi har bokat lokal, kyrka, fotograf och band. De har inte varit fullbokade när jag har ringt, men risken finns ju att just det datumet vi ska gifta oss kan vara uppbokat, och har man då spetsat in sig på att DEN lokalen vill vi vara i, eller kyrkan eller just DET bandet, då kan man ju bli lite besviken
    Hur kan du låta bli att planera? Eller är det bara jag som är så bröllopstokig? När vi bestämde oss för att gifta oss(ca 1,5 år sen) så satte jag mig och skissade på gästlista. Igår gjorde jag ett inbjudningskort mest för att se om det blev bra eller om jag behöver tänka om och göra något annat, men det blev bra

  • Bjalla­n
    Äldre 14 Mar 13:49
    #0

    Hej filipelin!
    Jag tror att du missförstod mig en aning.

    Med att det är "liiite tidigt att verkligen sätta igång" menar jag att för VÅR del är ett och ett halvt år innan för tidigt... Var andra gör spelar mig naturligtvis ingen roll.

    Om vi börjar planera på riktigt nu är jag rädd att allt tokroligt planeringsjobb är slut långt innan bröllopet och jag vill att planeringen ska komma in i vardagen mer och mer ju närmare "dagen B" man närmar sig...

    Vi låter inte bli att planera helt utan tar en sak i taget. Vi har bestämt datum, präst (en släkting) & ett första utkast till gästlista. Det räcker så länge... I sommar ska vi titta på kyrka (eller ev. en plats utomhus) och lokal.

    Gästlistan och därmed också inbjudningar kan vi inte/vill vi inte fastställa förrän ett halvår innan (och det är runt nyår i år), pga av att bekantskapskretsen kan förändras något under 1,5 år.

    Lycka till med planerna!

Svar på tråden brudar i juli 2007