• Cattis28

Gott BILLIGT vin på Tetra???

Sitter o kollar lite på om man ska åka till Tyskland för att handla på sig lite inför bröllopet. Men vi har inte så jättebra koll på viner överhuvud taget så det är ju en djungel.

Nån som kan tipsa om Gott BILLIGT bag-in-box vin som kan tänkas finnas i Tyskland?????
    Även vitt vin är intressant att få förlag på.

• Svar på tråden Gott BILLIGT vin på Tetra???
  • Amazonas

Mauro Primitivo (tror jag det heter) är dögott! Fick 4 solar i tv4 och bra betyg i Aftonbladet eller var det nu var! Rekommenderas verkligen!

• Pilularia

Rött: Chenet Cabernet-Syrah(JP chenet)...

Kollade in på systembolaget och hittade en massa tips på mat till vinerna, med recept dessutom!!!

• SofieFredrik

Tycker oxå att JP är jättegott o billigt! Castillo de Gredos är oxå jättegott o billigt!

• Pilularia

SofieFredrik: Härligt att vi inte är ensam om det!

• GithKat

LaVista är ett gott rödvin. Lättdrucket och tar inte över maten. Passar utmärkt till fläskfilé och kyckling.

• anderssonskan midsommaren 2004

jo chenet fast merlot vinet inte så frän syra iden.
    samt det halvsöta vit vinet i jp tycker jag är super

• Gemma

Riktigt trevligt rödvin i bag-in-box: Chill Out Shiraz. Ett annat som funkar är La Chasse.

• JagoMellivelli

vad ligger dessa viner på dA?

• MrsNyberg2B

Vitt vin i box - Foot of Africa, supernajs.. ligger på typ 160 kronor tror jag.. Leva, är ett annat, som jag tror är lite billigare.. kanske...

• MrsNyberg2B

Som tidigare inlägg: Chill out! det är jättegott!

• Ellte

Oh, passar på att hålla med om Foot Of Africa också :D

• Miafina

Helt med på Foot of Africa =)

• JagoMellivelli

så dessa viner, ChillOut och Foot Of Africa är nåt ni rekomenderar till bröllop?? :)

• MrsNyberg2B

Ohhhhhhhhh yeeeeeees bejjbi! Funkar alltid, bröllop eller ej!

• JagoMellivelli

okidoki.. då ska jag ta mig en titt förbi systemet hihihi

Svar på tråden Gott BILLIGT vin på Tetra???