"Lära känna-lekar"?
Har någon nåt tips på bra lekar för gästerna att lära känna varandra? Vi har ganska få gäster på vårt bröllop, men alla har inte träffats förut. Vill gärna ha tips på lekar man kan göra ute.
Har någon nåt tips på bra lekar för gästerna att lära känna varandra? Vi har ganska få gäster på vårt bröllop, men alla har inte träffats förut. Vill gärna ha tips på lekar man kan göra ute.
Ingen som vet nån bra lek?
*puffar*
På finska sidan hittade jag leken...var man "vifflar" me servetterna..
alltså
-Vem är brudens bröder *bröderna vifflar*
-Vem har varit p gymnasium med brudgummen..
'
'
'
sista;
-Vem vill önska lycka till brudparet *alla vifflar*
hängde du me??
Kul tips!
Äntligen lite inspiration!
Behöver fler dock.
Fler tips?
Finns ju massor!
Tex att de ska göra något tillsammans. (tex knåpa ihop några textrader till en sång)
Eller att ni presenterar alla gäster som ett tal eller i festprogrammet.
Eller att varje bord får en uppgift som de ska uppträda med sen. Pris självklart till bästa bord.
På ett bröllop jag var på så var en pauslek att man i lag (brudens släkt - brudgummens släkt - brudens vänner - gemensamma vänner etc.) skulle komponera en dikt av kylskåpspoesi. Dikten skulle naturligtvis handla om brudparet, och bästa bidraget belönades med någon slags pris.
Om man vill kan man ju blanda lagen så att man har ett par från varje släkt med ett par av kompisarna i samma lag.
Jo, men då måste vi vara där. Vi behöver lekar där gästerna lär känna varandra när vi fotograferas... Vår toastmadame har hand om det, men vi har idétorka...
En kul "hälsningslek", som fordrar en del koncentration:
Den går ut på att alla går omkring och hälsar på varandra med handslag, och hela tiden "byter namn."
Så här: Jag,(som heter Sandra), hälsar på Margareta och vi presenterar oss med våra namn. När vi går vidare har hon fått mitt namn och jag hennes. När jag hälsar på nästa person ska jag alltså presentera mig som Margareta. Då kanske jag får namnet Bertil och håller det i minnet till nästa person jag hälsar på.
Förr elller senare kommer jag få tillbaka mitt riktiga namn, dvs någon jag hälsar på kommer att presentera sig som Sandra.
Så fort jag hör det, går jag ur leken och det blir färre och färre...
Det är ju inte en lek där man lär sig varandras riktiga namn, eftersom man byter varje gång man hälsar, men den är väldigt rolig!
Det låter ju toppen!
Det ska jag föreslå till min toastmadame.
happyhippies: Kul lek! Man lär sig ju inte namnen på folk men det låter ju ändå som ett kul sätt att "bryta isen"
Jag som är så otroligt dålig på namn hade blivit förrvirrad!