• SamyX

Maskerad - Hjälp!

Kanske lite OT, men jag vet inte vart jag ska vända mig annars...

Om ca. en månad ska jag på maskerad annordnat av en studentförening och har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Det måste vara lite seriöst och genomtänkt, inte för "billigt", barnsligt el. naket. Har funderat på Charleston, men har svårt att hitta klänningar med kvalitet. Marilyn är också en idè, men känns uttjatat. Kan tänka mig att lägga ner lite pengar, då jag vet att jag ska på fler maskerader det närmaste året. Dock är jag student, så det får inte bli för dyrt.

Vill heller inte "spöka ut" mig, dvs. bära gummimask, vara utklädd till gammal gumma el. dyl. Festligt, glammigt och "classy" sexigt ska det vara. :) Nån som har några tips el. idéer? Har redan kollat Ekesons. Problemet är också att de flesta kostymer bara finns i små storlekar, jag är 42-44 och ganska bystig. Kan tänka mig att sy upp men var hittar man bra mönster?

• Svar på tråden Maskerad - Hjälp!
  •  Miss Cee

Vad har du för hårfärg? Tänkte om du vill slippa en varm peruk så underlättar det ju att utgå från nåt som passar med din hårfärg =)

Annars så är ju en jättebra inspiration filmens värld..

• SamyX

Ljusblond. Men för långt för marilyn. :)

Kom på att Charleston kanske inte var någon bra idé, man ska ju vara platt och rak, och jag är väldigt mycket timmglas...

• snuvan

Vad sägs om mamman i "Adams family"? Eller är det tråkigt? Jag har alltid tyckt att hon ser cool ut...

• SamyX

Hon är supercool, kanske kan vara nått.

Fösöker komma ifrån Halloweenstuket dock, om det går. Var goth när jag var yngre, så det vore kul att testa nått nytt.

• snuvan

Oj. Jaha. *får tänka lite* Vad sägs om en valkyria då? Lite lakan och ett svärd så är du hemma...

(Glöm för all del inte flätorna i håret)

•  Miss Cee

Om man håller sig till film-personer (för att jag inte har så mycket fantasi):

* Sandy från Grease-filmen
    * Hon från Basic Instinct (ta med ishacka)
    * Den blonda med hundögonen från Ivanhoe (hon som säger "Ajvenhöo" hela tiden) ;)
    * bruden i Kill Bill =)

Annars får du kanske köra på en klassiker som
    ängel
    sjuksköterska
    flygvärdinna
    Cowgirl

• Gemma

Jag älskar Liza Minelli i Cabaret!

• Gemma

Ojdå, den var ju jättesnuskig! såg inte förrän nu. Hoppsan.

• SamyX

Den stilen är supersnygg, men tror det funkar på en lite kurvigare tjej? Man ska ju igentligen inte ha vare sig höfter el. bröst för den stilen... Och hur fixar man kläderna? Ska man ha nån klänning i stilen, eller vad?

• Gemma

Hej Samy! Tror absolut att stilen kan vara klockren för en kurvigare tjej. Men som alla stilar måste den såklart anpassas för just dig. Kanske en pennkjol om du känner dig obekväm i hotpants (eller vad det nu är hon har), strumpebanden kan ju titta fram en bit ovanför knät. Halterneck-top borde väl vara kanon på dig som har lite byst? Framför allt handlar looken om hatt, smink (jättebambiögon) och cigarettmunstycke. Håret är kanske ett problem... jag har nästan samma frisyr som Liza så för mig var det såklart lätt. Och bra hattar finns på Buttericks!

• SamyX

Låter inte fel alls.

Funderar annars på att tvinga på sambon dubbelknäppt kostym, hat och cigarr, och sedan köra på charleston iaf. Men var hittar man snygg klänning? (el. mönster)

Svar på tråden Maskerad - Hjälp!