är det någon annan som har tänkt lägga 150 000kr på sitt bröllop???
hej..
undrar om det är någon som har tänkt att lägga 150 000kr och uppåt till sitt bröllop..såfall får ni jätte gärna dela med er av eran budget....
hej..
undrar om det är någon som har tänkt att lägga 150 000kr och uppåt till sitt bröllop..såfall får ni jätte gärna dela med er av eran budget....
Vår började på 130 000 men stannar nog dessvärre på lite drygt 150.000:- Men vi ska ha tvådagars med brunch dagen efter oxå.
skall ni ha bröllopet på en herrgård eftersom maten är för 2 dagar??
Vi ska vara på Grand hotell altsjöbaden. Brunchen dagen efter kostar dock otroligt mkt mindre än middagen.
Vad har ni för upplägg?
Saltsjöbaden menar jag ju
Ja troligtvis. Vi har satt en maxbudget på 200' inklusive allt. Vi har dock ingen detaljerad budget klar ännu men har räknat på ca 1000-1100 kr per kuvert (troligen ca 80 gäster). Resten till kläder, ringar, trycksaker, blommor, bröllopsresa, musik etc etc.
vi har tänkt att gifta oss på gunnebo slott med en 3 rätters gourme middag med catering personal..då ingår även bröllops sviten och frukost buffe för det blivande paret morgonen efter..detta går på ca:70 000 för 60 pers...
Angel_87:
Låter rimligt. Vi kommer nog hamna där någonstans i slutänden vi med.
Ungefär som vi då, vi är ca 67-72 pers gissningsvis(78bjudna) och hela festen för 68pers kostar 101.780:-. resten av kostnaden är för oss.
det som är svårast är att hitta ett par fina alliansringar som inte överstiger kostnaden 50 000..vilket tycks vare svårt med tanke på att jag är svag för diamanter..
någon som har något förslag??
Min är värd 20.000:- men köpte den begagnad på kaplans för 8000:- (5000:- eg. då jag lämnade in en massa skräpguld)
Denna: groups.msn.com/bluetopaz/ringar.msnw
Vad lägger ni på klänning?