Lite besviken....
Har precis fått reda på att min sambos kusin ska gifta sig i maj och vi gifter oss i augusti.... Ville ju vara ensam i släkten om att gifta mig i år! Är jag egoistisk nu?
Har precis fått reda på att min sambos kusin ska gifta sig i maj och vi gifter oss i augusti.... Ville ju vara ensam i släkten om att gifta mig i år! Är jag egoistisk nu?
Förstår att man kanske vill vara den enda det året...men det var ju trots allt flera månader emellan bröllopen. Själv skulle jag inte reagera....
En smula kanske
Fundera på varför du vill gifta dig - som ett kärleksbevis eller för att få vara i händelsernas centrum?
Se det annars inte som ett problem utan som ett bra genrep till er eget bröllop... Knyck friskt av alla bra idéer som kusinen har och undvik det som ni tycker är mindre lyckat.
Jag håller med roslagsbrud! :) Dessutom är det ju bara din sambos släktingar som går på två bröllop, för de andra gästerna blir det bara ett (ert!).
Tack! Jag behövde nog bara en tankeställare. Men man lever så intensivt med att planera bröllopet så när jag fick reda på detta så blev jag bara så...NEJ!
Detta fanns ju inte med i min planering. Förstår ni? Bra ide´om att knycka lite från hennes förresten!
Ja, en smula egoistisk är du nog. Man kan inte få ensamrätt på sitt bröllopsår.
Din sambos kusin kan ju ha planerat sitt bröllop minst lika länge eller t o m längre...
Om man ska ha ett helt eget år får ju släkten/vännerna i samma ålder dra ut på sitt i upp till 15år eller mer beroende på hur samma kretsar man umgås i! Det är ett vår och ett sommar/höstbröllop, det tycker jag inte alls är något att haka upp sig på. Jag gifter mig i mars, i m2bs släkt skulle det dessutom ha varit 1 sommarbröllop (blev uppskjutet) och blir ett bröllop i augusti (lite längre emellan än för er) men jag skulle inte drömma om att tycka att det är konstigt eller dumt- även om det varit vi som gifte oss sist!
Vi är i en liknande situation men jag håller helt med roslagsbrud!
Dessutom är det ju faktiskt flera månader emellan...
Lite. Jag tror bara att ens egen dag är sååå superspeciell för en själv - för övriga är det såklart jätteroligt att gå på bröllop, men jag tror inte de jämför eller så. Jag tycker inte heller ett bröllop blir mindre viktigt eller mindre speciellt av att det är flera nära varandra.
Men så gifte vi oss 5 veckor efter min mans bror också!
Givetvis förstår jag att man inte kan ha ett helt år bara för sig själv när man ska gifta sig.. Men detta blev min första reaktion när jag fick reda på att de också skulle. Har ju tänkt om nu när jag fått smälta det lite.
fruerlandsson
Vi gifter oss nu iapril
Så vi har givetvis bjudit en massa vänner&släkt.
Så ringde en kompis och berättade att de ska gifta sej.
Det kommer att komma samma vänner på bägge bröllopen ,men det tyckte jag bara vara skoj
Vi ska gifta oss i början av aug. helgen efter gifter sig en av mannens vänner och ytterligare tre helger efter ett par vänner till. För oss är det bara roligt! De har ju oxå planerat sitt bröllop lika länge och ser framemot det lika mycket som vi gör.
Man kan inte abbonera ett år!
Själv är jag jättearg för alla mina bästa vänner envisas med att fylla 25 år samma år som jag. Hallå, det är ju mitt år liksom
Samma datum kan ju vara lite trist, men samma år, nej, det är faktiskt inte särskilt uppseendeväckande. Det blir ju ganska ofta så då ens kusiner, syskon och vänner tenderar att vara i ungefär samma skede av livet som en själv. Om max ett bröllop per år var tillåtet så får nog många vänta länge
Njut av ditt bröllop och lär av den andra brudens misstag...
Det är ju inte lika illa som för mig*s* Nån ska ju vara värst, min syster var en av två som jag anförtrodde min och m2bs tidiga planer och två månader efter kommer hon och säger att HON ska gifta sig sommaren 2007...hmm...vad kan hon månne fått den idén ifrån?
Men jag skulle tyckt det var helt ok om det var en kusin eller släkting förutom just min syster som jag umgås med väldigt ofta.
Du kommer ju få en jätte fint bröllop tjejen! Sno alla ideér du kan av henne :D