• Hannaliten

Slutat med p-piller - ömma bröst

Jag slutade med mina p-piller för ca. 2,5 veckor sedan och de senaste dagarna har mina bröstvårtor varit ömma. "Resten" av brösten känns som vanligt. Innan jag började använda p-piller kändes de aldrig såhär, inte medan jag använda pillren heller. Konstigt. Någon som upplevt samma sak?

• Svar på tråden Slutat med p-piller - ömma bröst
  • höst-05

Jag bytte från kombinerade p-piller till minipiller för en månad sen och förra veckan så hade jag så ont i bröstvårtorna! De stod rakt ut och var jätte-ömma! Gick knappt att nudda i dom. Har aldrig upplevt det förut när jag har bytt mellan andra p-piller. Kände mig helt förstörd, men nu efter en vecka börjar det kännas bättre. Hoppas verkligen att det försvinner, för jag står inte ut med att ha så här jämt. Det kanske beror på att hormonerna är påväg att försvinna ur kroppen? Eller vad tror ni?

• Ellte

Min kropp har blivit helt annorlunda efter jag slutade med ppiller än vad den var innan jag började. Nu har jag mensvärk, ont i brösten en vecka innan mens, blir ett matmonster... Mycket nytt som dyker upp ;) Det har INTE gått över utan snarare blivit värre (sorry) under de tre år som gått utan piller...

• Hannaliten

Okej, skönt att jag inte är ensam :)

Gick och oroade mig för att jag var gravid men jag tror inte att så är fallet. Dels för att jag och min kille varit jätteförsiktiga sedan jag slutade med pillren, och dels för att jag varit gravid en gång tidigare och då gjorde hela brösten otroligt ont plus att jag var kissnödig hela tiden. Att jag inte känner så nu är ju visserligen ingen garanti för att jag inte är gravid nu, men man kan ju alltid hoppas...

• höst-05

Har faktiskt också tänkt på det här med graviditet. När jag var gravid så hade jag också ont i bröstvårtorna så tanken har slagit mig. Kommer att göra ett gravtest nästa vecka för att vara säker. Planerar inga fler barn.

• Hannaliten

Usch nu blev jag orolig igen :(
    Blev gravid och gjorde abort för ett år sen. Är definitivt inte redo för barn ännu men vet inte om jag känslomässigt orkar genomgå en abort till..

• Ellte

Äsch varför är du orolig? Om ni har varit försiktiga (dvs. använt kondom) så är det väl ingen risk att du är gravid?

• Hannaliten

Jo men kondom är ju inte 100% säkert (som alla som tittat på Vänner vet :)) Blev lite orolig härom natten när kondomen lixom gled upp ganska långt. Min pojkvän övertygade mig om att det inte var någon fara men nu börjar man ju tänka för mycket..

• Hannaliten

När tror ni att man kan förvänta sig att första mensen kommer efter att man slutat med p-piller? Jag åt slut på en karta och började helt enkelt inte på en ny karta.. Under tiden som jag åt p-piller kom min mens inte förrän ca. 4 piller in på den veckan. Tror ni att den första mensen sen jag slutat kommer komma ungefär vid samma tidpunkt? Eller tidigare?

• Ellte

Det vet man inte... Jag fick min mens som en klocka när jag slutat med piller (alltså samma dag som den skulle kommit om jag fortsatt äta typ) medan en kompis till mig inte fick nån mens på flera månader efteråt. Det är så olika hur kroppen funkar...

• Ellebelle

Ömma bröstvårtor kan ju vara ett tecken på ägglossning, och i så fall är det ju bra antar jag.

Svar på tråden Slutat med p-piller - ömma bröst