• Nasse7

Pengarna borta

Har haft en fond i flera år som jag inte har rört, men som jag tänkte sälja nu inför bröllopet, så att vi har lite mer att röra oss med. Gick in till banken i torsdags och sa att jag villa avsluta kontot och lämnade mitt kontonummer där jag ville att pengarna skulle komma in.
    De skulle komma in senast igår, men inga pengar hade kommit.

Nu när jag kollar upp saken, så hade puckotanten satt in mina pengar på ett annat kontonummer än det som jag har lämnat in. Det är ett annat clearingnummer, så någon annan har fått mina pengar!!!

Jag hoppas verkligen att detta går att fixa till annars kommer jag att gråta i flera veckor!

• Svar på tråden Pengarna borta
  • Jupiter2

Det är klart att de kommer att rätta till det! Det är ju hon som satt in dem fel! Har du något bevis på att du lämnade ett kontonummer till henne och hon satte in på ett annat?

• roslagsbrud

Oroa dig inte - banken ordnar detta! Ibland har jag haft för mycket pengar på kontot och undrat var de kom ifrån och om jag kanske skulle få behålla dem, men de har alltid snabbt försvunnit igen...

• HanOchJag

Det är klart att det går att fixa. Det är bankens fel att pengarna gått till annan kontoinnehavare än dig. Egentligen så borde du kunna få "kompensationspengar"för DERAS strul. Kräv att få någon kompensation och se vart det leder.

Lycka till.

• Nasse7

Jupiter2:
    det enda beviset jag har är lappen jag skrev och lämnade in, som jag sedan fick tillbaka och bekräftelsen som jag fick tillbaka, och dessa nummer stämde alltså inte, men det såg jag inte förrän idag. :(

• bröllops häxan

Nasse7 : Har du ringt till banken? Det måste du göra på en gång. *L*

• Jupiter2

Jag är övertygad om att det kommer gå bra!

• Nasse7

Jag har ringt till banken och pratat med damen i fråga som gjorde överföringen. Hon erkände väl inte rätt ut att hon hade gjort fel, men jag kunde höra på hennes tonfall att hon visste att det var hennes fel. Hon sa att hon skulle kolla upp det och återkomma och där står vi nu. Jag väntar på att hon ska höra av sig...

• bröllops häxan

Då ordnar det sig ska du se. Annars j-lar. *L* Har hon inte ringr innan lunch så ring igen direkt efter. Och denna gång så prata inte med hanne utan ring direkt till Huvudkontoret. Det brukar sätta fart på såna här ärenden. Var bestämd i rösten. Tror till och med att man kan begära ränta de dagar pengarna varit borta *L*

• Nasse7

Usch, är så dålig på att låta bestämt. Brukar mer låta som: "snälla, kan inte jag få tillbaka de pengarna ni har tagit"... ;)
    Men jag ska försöka. Jag SKA vara bestämd, jag SKA ha tillbaka mina pengar.
    :)

• bröllops häxan

Jag har ett litet knep som jag brukar ta till när det gäller liknande saker. Jag tar på min min mammas sträng/bestämd röst. *s* Jag om någon vet ju hur hon brukar låta när hom var det mot mig när jag bodde hemma. sen så brukar jag säga något i stil med "Det kan ju inte vara i erat intresse heller att era kunder inte ska kunna lita på att nn sköter deras pengar på ett korekt sätt""så detta får ni fixa""då kan jag räkna med att jag har mina pengar tillhanda i morgom då jag tänkt använda dom" Typ med en trevlig/bestämd/litelättöversittar röst. hahah...

• Nasse7

Nu ringde de från banken och sa att transaktionen går tillbaka till banken och skickas ut till mitt konto igen. Så nu verkar det som om allting fixar sig.
    Vad skönt!! Nu kan jag sova lugnt.

Tack för all peppning tjejer. Det är lätt att bli hysterisk! :)

Svar på tråden Pengarna borta