• Smurfan_JM

"Gissa" kostnad

Vad skulle ni sätta för kostnader på ett bröllop med omkring 100gäster och nedanstående "kriterier"? (Nämn gärna vad ni sätter för kostnad på var och en av dem också)...

Festlokal: Kärrbo Bygdegård, utanför Västerås

Kläder: Egensydd klänning (omkring 5m tyg) och underkjol (2-3m), köpa skjorta och ljus kostym samt tygfärg (till maskin)

Mat: "Egenlagad" kall buffé, samt ostbricka
    Flera små tårtor, samt kaffe
    Cider, saft, öl och 2 varianter av bål

Ringar: Varsin, med både guld och silver, samt "putsning" av förlovningsringarna

ID-handlingar: 1körkort, 2pass, 1idkort

Musiker för pianospel (3psalmer, 2 "solosånger" samt in- och utmarsch) samt två sångerskor för nämnda "solosånger"

Trycksaker: Skriva ut själv hemma, inbjudan+tackkort på "lite hårdare" papper, program som A5-häfte i "vanligt" papper.

Ev. reseersättning för präst, samt de som skjutsar oss ut (varsin bil) och in (gemensamt), mellan Västerås och Kärrbo (~16km).

Övrigt?

• Svar på tråden "Gissa" kostnad
  • Smurfan_JM

Ingen som känner sig sugen på att leka med siffror idag...

• Chilianna

25-30 000kr.
    Lokalhyra: max 2000kr
    Kläder: 3-4000
    Mat, dricka, tårta: 12-20 000
    Ringar: 2500
    Id: 1000kr
    Musiker: 1000-3000 beroende på hur nära bekanta de är!
    Trycksaker: 1000kr
    Kanske behövs dekoration till festlokal och håruppsättning+smink?

• jocelyn

Pass kostar 400 kr styck. Polisens id-kort kostar 400 kr styck. Id-kort från svensk kassaservice kostar 200 eller 300 kr beroende på om du har intyg eller ej. Avgift för kunskapsprov för körkort; 180/220 kr. Kostnad körprov behörighet B: 645/845 kr. Körkortstillverkning: 120 kr.

Källor;
    polisen
    svensk kassaservice
    vägverket

• SofieFredrik

jag skulle gissa på 40-50.000 kr

• Smurfan_JM

Chilianna:
    Ja, dekorationer har jag nog missat att tänka på... Men håruppsättningen gör jag själv, så det blir gratis. ;)

Jocelyn; Har pass och id gått upp så mycket? HUA! Får fundera på att skippa att byta passen då...
    Med körkort menade jag att skaffa ett nytt, med nya namnet - inte att ta körkort... ;) (Fö missade du isf kostnaden för Halkan).

• Chilianna

Men körkortsbyte kostar väl "bara" körkortsfotot har jag för mig! Däremot kostar passen 400 st. Men behöver ni verkligen id-kort utöver körkort och pass??

• malvis

Låter ungefär som vårt, och det gick på 17000 kr.

• malvis

Körkort kostade mig 150 kr + nytt foto 175 kr.

• Smurfan_JM

Chilianna:
    Nej, det var det jag tänkte - om vi skulle skippa passen så länge...

• Överlycklig

Vi har 103 gäster och fin lokal, städning, porslin, serveringspersonal (kompisars kompisar) köpt lkäning, uppsydda kläder till min blivande och bestman, tärnanskläning, en ring, trubadur, blommor (enklare bukett) slöja, egna trycksaker, delvis hemlagad mat, varm mat från catring (15:-/portion), Vin, öl, bar (från tyskland), transport från kyrkan, dekoration, foto (kompis är proffsfotograf så vi betalar enbart material) och så har jag säkert glömt massa men vi hamnar på mellan 30-35 000:-

• Smurfan_JM

Hm... så någonstans mellan 17- och 50 000 då... ;)

• Snartgift

ca 30000 kr kanske? :)

Svar på tråden "Gissa" kostnad