Spartips på vigselringen
Jo, det är det här med att om ens familjer ska vara med och sponsra med pengar. Min mamma har väldigt ont om pengar, och jag vet att hon har funderat fram och tillbaka hur hon ska göra, eftersom hon jättegärna vill hjälpa till.
Och vår lösning på detta var att när vi beställde våra ringar så kunde vi "kvitta" gammalt guld mot hans guld & vi behövde då bara betala för arbete och stenar. Dock visade det sig att vi var 4 gram guld för lite. Efter att ha funderat på det här länge och väl bestämde jag mig för att prata med min mamma om hon hade tänkt ge oss pengar, och det hade hon ju, men jag sa att det skulle kännas bäst för oss alla om hon istället för kontanter kunde hjälpa oss med att ge oss de 4 gram guld vi saknade.
Nu vet jag att hon har lite gammalt "skräp" liggandes!
Först så tänkte jag att hon kanske uppfattar det som att vi "tigger" pengar, och m2b tyckte att jag var knäpp som frågade, men mamma blev jätteglad! Då kunde ju hon vara med och bidra med någonting som vi verkligen behövde utan att ge pengar som hon inte hade råd med! Hon gick till och med hem till mormor och de letade fram sånt de inte använder längre och gav till oss.
Så det här är mitt tips. På det här sättet blir ju både mamma och mormor delaktiga också! Och får känna att de bidragit med någonting viktigt, vilket de också har!!! Och vi är jätteglada och tacksamma!