Dove Summer Glow
Någon som testat denna nya body lotion som tydligen ska ge fukt, lätt BUS effekt och lite skimmer? Tydligen ska den vara grymt lätt att få jämn också, låter ju för bra för att vara sant. Priset; 65 kr typ. Någon?
Någon som testat denna nya body lotion som tydligen ska ge fukt, lätt BUS effekt och lite skimmer? Tydligen ska den vara grymt lätt att få jämn också, låter ju för bra för att vara sant. Priset; 65 kr typ. Någon?
Japp, jag har den (är bus-narkoman eftersom jag annars är spök-blek...). Jag tycker att den är bra, ger en lätt och jämn färg. MEN - vilket är lite av en besvikelse - man känner ändå den karakteristiska bus-doften när man har den på sig under dagen (om än kanske inte lika starkt som vanlig bus), det gillar jag INTE. Jag hade ändå trott att den doften nästan skulle varit försvunnen i denna produkt, som ändå ska vara mer av en boylotion. Nu har jag iofs den varianten för normal till mörk hy - ska testa den för ljus till normal hy nästa gång för att se om den är bättre. Skimmer vet jag dock inte om jag har sett til...?
Jag tycker den är helt okej, hyffsat lätt att få jämn osv. Men för mig kändes den tyvärr lite för mörk (men jag är väldigt blek å andra sidan). Såg dessutom inte till något av skimret.
Det är jag som har fattat fel, den ska nog inte skimmra :) Jag har testat en gång, har den för normal hy. Har inte sett något. Ska stryka på ett lager till nu tänkte jag!
Ska man ta den för Normal till mörk hy om man vill ha stark eller ser det helt crazy ut om man vill bli så brun som möjligt?
Hur lång tid tar den innan man ser färgen? Jag är lite orolig, eftersom jag köpt den mörkare..... Hur ska det arta sig?!?
Man ser färgen rätt fort men jag fick brunorange handflator i flera dagar plus mörka armbågar, så den gav mer färg än vad jag trodde..tvätta händerna noga!!! o den luktar äckligt efter att tag tycker jag med...
kladdar den lätt av sig?
Nu har jag testat.. Jag märker lite granna, men jag tror att man måste använda den varje dag och "bygga upp" så mkt som man vill ha, för att sedan bara underhålla "brännan". Den är lätt att få jämn och att "sudda ut", så det blir aldrig några skarpa kanter! Såg i nån tidning att Natusan har en liknande! :)
Jag använder summer glow varje dag. har lätt för att bli brun på sommaren så jag använder den för normal till mörk hy. men jag tycker inte att den luktar så farligt. det finns ju andra bus som luktar som om man just stigit ur solariet. den är lätt att få jämn och än har jag inte sett varken mörka handflator eller armbågar...
ja, jag köpte den nu för bara en vecka sen och den är väldigt bra, den färgar inte av sig när man svettas som solduchar kan göra.
Ett tips; innan ni börjar smörja in så ta på vanlig hudlotion på armbågar, knän och händer. Man kan med fördel stryka väldigt tunt med BUS på just dessa partier pga att det ju ofta är mkt torr hy där och den suger åt sig för mkt färg annars.
Om man fått fula fläckar så använd peeling för att "slipa" bort det.
Tänk oxå på att man sällan är lika brun typ i armhålan, armvecket etc som på överarmen, så man kan anpassa det genom att ta ett tunnare lager på "undersidan" och lite mer där man normalt skulle bli solbränd.
Jag har använt min i två dagar nu och fått en riktigt schysst färg! Är ganska mörk i mina färger för övrigt så det var skönt att slippa vara blek till det... Slarvade lite första gången jag smörjde in så mina knogar blev lite oranga och det blev ett tydligt streck på en av underarmarna men jag tog en skrubbhandske och peelade där, då blev det bättre.
Ja, den är verkligen superbra!
Jag köpte den ljusa först, men har nu bytt till den mörka. ..och då är jag ändå väldigt blek i huden normalt sett.
Är SÅ nöjd med färgen. Dessutom blir det mindre omständigt än med vanlig BUS. Man behöver ju inte smörja in sig med lotion innan, det blir jämnt ändå! *gilla*
Frågan är hur ofta man ska använda den för att underhålla färgen sen. Vanlig BUS brukar jag köra var tredje dag ung.
Enda nackdelen är att det kan vara knivigt att få ur lotionen ur flaskan ibland, trots att den är i stort sett full. Något med konstruktionen där...
Men om ni inte testat den...GÖR DET!
(Om ni hittar den vill säga.. Den är ju slut nästan överallt just nu)...
Färgar den av sig och gör ni ryggen och halsen? Inte ansiktet väl?
Har aldrig använt brun utan sol och nu gifter jag mig på lördag och har lätt panik! Är likblek typ.
När jag prövade första gången syntes det på benen redan efter ett par timmar. Smörjde in mig 3 dagar i rad, och det skulle jag inte ha gjort, det blev nästan oranget. Men 2 ggr i veckan räcker nog för att få en fin färg. Men tänk på att tvätta händerna och smörja in fötterna noga också. Jag hade klocka på min arm några timmar efteråt och det var inte bra...blev lite streck av den då. Jag köpte min på coop, men den finns ju på maxi, ica och alla mataffärer också. Men det är en superbra produkt. När jag tar den i ansiktet ser jag inte alls lika vinterblek ut längre, lite vårfräsch =)
Men ska man gå omkring naken i några timmar efter att man smort in sig med den då eller? Att gå och lägga sig är inte att tänka på då det alltså kan färga av sig på sängkläderna?
Som nybörjare är färgen för ljus hy bäst misstänker jag... eller?
*mycker oerfaren och förvirrad på BUS marknaden*
Jag brukar gå naken ½timme =). Har hört andra som har lagt sig och den färgar inte av sig. Jag är ganska ljus men köpte den mörka färgen., men det räcker som sagt att smörja in sig kanske 2 ggr per vecka då. Kanske skulle ha provat den ljusa först.
Cotton77,
testa istl en Sol dusch på salong, snygg färg fort o anpassad eft din hy.
Lycka till!