• JagoMellivelli

Hyra Slottsbiografen i Uppsala... ?

Jag såg att en tjej hade hyrt slottsbiografen i uppsala som vigselplats.. funderar på att oxå göra de men är det någon som vet en lokal i närhetn som inte har skyhöga priset (då menar jag över 2000kr) och som man kan ta med mat och dryck hemifrån?? Vore JÄTTEtacksam för svar!!!

• Svar på tråden Hyra Slottsbiografen i Uppsala... ?
  • okt2006

JagoMellivelli: vi springer visst på varandra lite här och var... kan vi vara ute i samma ärende tro?

Slottsbiografen ägs av Upsala Fabriks- och Handtverksförening och hyrs genom dem. Ovanpå själva biolokalen finns två festvåningar. Har dock ingen aning om vad det kostar, om du kollar upp det får du gärna lägga in priset i den här tråden. Du kan läsa mer om Slottsbiografen här:
    www.slottsbio.com/konf.html

• JagoMellivelli

okt2006: Ahh jag var inne på hemsidan och det såg väldigt fint ut, men du kan inte nr till fabriks- och handverksföreningen eller?? :) Skulle jättegärna vilja veta hur man hyr lokalerna över? dvs, vad som heter lr nåt sånt så man kan ringa :)

• okt2006

Adress: Slottsbiografen
    Nedre Slottsgatan 6B
    753 09 Uppsala
    Telefon: 018-101 101 (mobil 070-237 54 65)
    Fax: 018-600 299
    Epost: info@slottsbio.com

• JagoMellivelli

okt2006, haha vi pratar på olika trådar hehe lite roligt hehe.. aa jag såg de där sen.. men såg att de fanns en nation på slottsgatan.. men de lär vara svindyrt och man måste säkert gå på universitetet.. justd.. ringde dit men ingen svarade.. ska försöka nu om de inte är försent.

• JagoMellivelli

Jag ringde dit nu och har preliminärbokat slottsbiografen den 17juni för 500:- skulle inte förvåna mig om jag kunde pruta lite mer hehe.. ska ha den i 30-60 min.
    Sen preliminärbokade jag en av lokalerna över för 5000kr.. ska kolla ifall min far kan hjälpa mig med betalningen hehehe.. annars hade dom en annan lokal med kuvertavg. för 350kr/pers. Jag hoppas att detta kan gå igenom!!! annars får jag leta efter en annan lokal .. ska nu bara ringa en vigselförättare.

• JagoMellivelli

hmm.. får bli en annan lokal, min sambo ville inte.. så tillbaka till letandet

• okt2006

OK, visste inte att det var så dyrt som 5000 kr. Fick man ta med egen mat och dryck till 500 kronors-lokalen?

• okt2006

NEJ!! Jag menar till 5000 kronors-lokalen.

• JagoMellivelli

okt2006, aa där fick man ordna allt själv.. tyckte de va dyrt... nå annat förslag? hehe

• Strumptjejen

Vi ska ha vår fest på Musicum. Det kostar 2500 att hyra ett dygn och då fixar man mat och dryck själv. Huset ligger uppe i backen där Skolgatan slutar (eller börjar...), bredvid Ekonomikum. Det finns en stor sal på nedervåningen där man kan sitta typ 80 pers och på övervåningen kan man sitta 40-50 pers, tror jag.

• JagoMellivelli

Strumptjejen

Musicum, men måste man inte gå på universitetet då??

• Strumptjejen

Nej, man måste inte gå på Universitetet för att få hyra - det är fritt fram för alla! Ring Nisse Frisk på 018-532038 (dagtid) så kan han berätta mer!

Svar på tråden Hyra Slottsbiografen i Uppsala... ?