• bride2007

Någon som gift sig i Thailand?

Jag drömmer om att gifta mig på en strand i Thailand. Det skulle vara kul att höra om någon av er gjort det och hur det i sådana fall var? Är ni nöjda? Blev det dyrt?

• Svar på tråden Någon som gift sig i Thailand?
  • maroel

Jag kollade på svenska kyrkans hemsida, och utland. Där framgår av vad jag kan tyda iaf att Svenska präster inte har vigrätt i Thailand, såvida inte den ena är bosatt i Thailand. Vi ville också göra det, men fick styra om. Så det blir Spanien. Däremot kan man göra själva vigakten i Sverige, och ha en ceremoni på en strand i Th. Lycka till!

• Mino

Hej Bride 2007,
    Jag och min blivande skall gifta oss i Thailand nu i Juni. Vi gifter oss på Koh Samui så återkom med frågor om du vill:)

• Tärna-Brud

åhhh jag vill veta om all er planering!! Känns helt nytt för mig. Jag menar, ska man gifta sig tradiotionellt här hemma så kan man ju fråga "vem som helst", men jag är jättenyfiken på hur alla som ska gifta sig i Thailand planerar! Både de som planerar att bara ha en ceremoni på stranden (som vi) och de som kör hela vigseln inkl. papperen i Thailand.

Känns lite svårt att sätta ihop en budget, speciellt som vi aldrig varit där...

Om någon vet vad saker och ting kan kosta på ett ungefär också, så skriv gärna det..

Vi vill helst undvika att köpa ett färdigt paket. Har tänkt ta kontakt med fotograf hemmifrån, men andra saker som frisyr, blommor osv. borde ju gå att fixa där nere..

• Hur gör man ?

Vi har planerat som följande att vi gör en snabbvigsel hemma nån vecka innan vi åker. Har bokat ett helt hotell i Thailand. Sedan har vi kontaktat flera hotell och även arrangörer till bröllop där nere. av de svar vi har fått så är det paketpriser som gäller, det ingår t ex vigselcermoni, fotograf, makeup och hår, "certifikat (ej giltig vigsel"), champange att skåla i, middag och så...dock har vi fortfarande inte bestämt vad vi ska välja..väntar på fler svar :) Billigaste priset vi har fått är ca 9000 kr och dyraste 16 000 kr. Däremot har jag även läst om en annan tjej som gifte sig på hotellet och fick allt för 6000 så allt är nog möjligt :)

Svar på tråden Någon som gift sig i Thailand?