• H&K

Catering i Skaraborg???

I sommar gifter jag mig i Mölltorp.
    Jag undrar om någon har tips på catering i Skaraborgstrakten?
    Vi har tänkt att ha buffé.

• Svar på tråden Catering i Skaraborg???
  • juni06

Ett tips är Köttex i Götene. De är prisvärda och har stort utbud.

• Pyret 78

Vi har beställt mat från Köttex till vårt bröllop på lördag. Har ätit deras mat förrut och den är jättegod och man får mkt mat. De har även utkörning. Då slipper man klämma in hämtning av maten i det annars fullspäckade schemat.

• Pyret 78

Glömde skriva att du kan gå in på www.kottex.se och titta på olika alternativ och priser.

• Julibrud07

köttex har också serveringspersonal om man skulle behöva ha det.

• Cattis28

ICA har oxå catering. Dom har jättefina kallskurna alternativ.
    Kul med någon i mina trakter. Bor i Tibro och gifter mig 27 Maj på Ruders Herrgård. Vi har nog bestämt oss för att ta cateringen därifrån - alltihop. Man lär ju vara stressad nog den dagen så ju mindre ställen att hålla reda på...
    Trådstartaren: Bor ni i Mölltorp??

• Pyret 78

jag bor inte i mölltorp. har min hemmavist strax norr om skövde

• ankil

Stures i Järpås är otroligt bra!
    Men det är kanske för långt?

• H&K

PYret 78: Jag (mina föräldrar) har sommarstuga där. Ursprungligen kommer jag från Skövde.

• Jonsson-wannebe

Köttex är jättebra, har ätit flera av deras bufféer (senast Lyxig buffé 120 kr/per - mkt väl tilltaget!). De har även för-, varm- och efterrätt till ungefär samma pris om man slår samma det.

Lumber & Karle i Kvänum har ävem de suverät mat där man kan påverka mkt själv, underbra kockar!

Läste om serveringspersonal, Köttex tar 380 kr/timma och räknar 1 personal/17 gäster = superdyrt!

Förslag: Kolla med en restaurangskola i närheten. Ingen aningen om vart den ligger i Skövde dock, kolla på deras hemsida.

• Pyret 78

kavelbrogymnasiet i skövde har restaurangskola. de har en restaurang på skolan så det kan väl vara värt att kolla upp.

• solstickan

Yves catering i Skövde kan man också kolla.

• JanneHV71

Affären i Mölltorp har tidigare haft catering, vet dock inte om dom fortfarande har det eller om affären överhuvudtaget finns kvar, är massor med år sedan jag sist var i trakten, men kan vara värt att kolla upp.

//Janne

• JanneHV71

Gyllene Örnen och Idas Brygga verkar ha catering oxå
    Bryggan hittar du här www.idas-brygga.se vet att de varit med i "boken" Sveriges bästa bord

• JanneHV71

förtydligande, Gyllene Örnen och Idas brygga ligger i Karlsborg.

Mejlade en kompis i Mölltorp och det skall tydligen finnas en "pub" i gamla postlokalen i Mölltorp som oxå sysslade med catering, har inget namn dock, han kallade det bara puben.

//Janne

• liellen

Mat å Sånt Delikatesser i Falköping gör underbara buffér. Tror att de har hyfsat prisläge också.

• Elle05

Är det någon som har tagit catering från Jonsboda utanför Tibro?

• Överlycklig

Yes!!! Vi har gjort det flera gånger. Jätte gott och mycket mat!

Svar på tråden Catering i Skaraborg???