• Dalabrud-07

Hur mycket betala för buffé?

Vi hade tänkt ha buffé på vårat bröllop.
    Är det någon som har någon egen erfarenhet av vad det kan kosta? Förstår att det varierar väldigt mycket, men jag vill gärna veta vad ni betalat/ska betala och vilken typ av buffé det är

Tack på förhand.

• Svar på tråden Hur mycket betala för buffé?
  • Chilianna

Vi har utgått från vanlig sellnäsplanka och tagit bort köttbulle, paprika wurst och papaya, samt ostbrickan. Har lagt till 1 extra skinkskiva per person och 1 extra kalkonskiva per person. Har köpt till lite extra potatissallad och köpt 1 extra skiva rostbiff/person för 400kr (har köpt 70 kuvert). Vår deal kostar 115kr/person. Dessutom tänker vi ställa fram oliver, marinerad vitlök och minicrackers för att fylla ut buffén. Du kan kolla de olika plankorna på www.ica-sellnas.com

• Chilianna

Har oxå tagit bort nötköttsrullarna

• Sudo

Vi ska ha buffe från en restaurang där vi bor. Den vi har valt kostar 150:-/person och det är mycket tilltaget med mat. Såpass att vi tänker inte beställa till så många vi ens är.
    På buffen finns bland annat: kycklinggrillspett, lax, små lammkotletter, BBQ biffspett, räkröra, mozarellafylld paprika, fetaostsallad, pesto-pain rich, tacos med olika dippsåser, potatissallad, pastasallad, grönsaksdipp, ostar, kex och bröd...

Ja som du ser så är det ett fantastiskt bord och det är så gott.

• Chilianna

Sudo! Var har ni beställt maten?!

• Dalabrud-07

Vill också veta vart Sudo beställt sin mat!!!
    Lät ju kanon-billigt.

• Dalabrud-07

Chilianna - jag var också lite inne på en Sellnäs-planka och hade lite funderingar. Hoppas att du kan hjälpa mig
    Får man en planka/person, eller delar typ 4 personer på en planka (som då är större i storleken)?
    Jag tycker ju att det vore lite fränt om man fick en planka/person

• Gabbies

Dalabrud-07 jag kan nog svar för vi har samma sak fast på en Ica butik här i Västerås.. Man får en stor planka som många delar på.. vet inte hur många personer som får plats på en planka men 15 tror jag iaf..

• Dalabrud-07

Gabbies - ok, tack. Vet att vi åt en liknande planka på nyårsafton, och då var vi 6 st som delade på en och samma planka. Så vill inte jag ha det. Jag vill att man får en planka/person eller möjligtvis dela 2 på en planka, med den som sitter mittemot.

• Carolineb

Hej hej!
    Vi ska också har buffé och vi betalar 139 :- per person. Den innehåller massor med mat och är supergod. Sen ska svärmor göra förrätt och min mamma göra desserten. Mormor och farmor står för tårtan!! Så det blir ett mycket billigt kalas för vår del trots 100 personer. Fantastiskt!!!

• Dalabrud-07

Carolineb - vart har ni beställt maten någonstans då?
    Ska ni ha förrätt till buffé? Det hade vi tänkt skippa.... likaså med efterrätten, det blir ju kaffe och tårta sen iallafall.

Svar på tråden Hur mycket betala för buffé?