• Danlin

Pengar till resa istället för present?

jag 6 min blivande diskuterar just nu hur vi ska formulera oss. Vi vill helst ha pengar till bröllopsresa eftersom man har allt i ett hem. Han tycker att det känns lite "billigt" att önska sig pengar.. Om man önskar sig resecheckar är det samma som pengar, kan man köpa resa och lösa in dem till fickpengar??
    Tacksam för svar

• Svar på tråden Pengar till resa istället för present?
  • Augusti-06

Vi kommer önska oss bidrag till vår resa, kommer antagligen ange ett BG som folk kan använda sig av...

• Min-Ah

Danlin!

Vi önskade oss pengar i stället för presenter.
    Vi ville undvika att få en massa saker som vi inte har någon "nytta" av.
    Och så vill vi ju göra en resa till mitt adoptivland, Sydkorea, som bröllopsresa.
    (Har inte blivit av ännu...)

Då folk ringde till våra föräldrar (vi hade osa:t till dem) och folk frågade om presenter talade de om vårt önskemål...

Var inga problem! Många tyckte nog till och med att det var "skönt att slippa" hitta på presenter...

• Johanna85

Vi skrev så här: (hittade det här på BT)

Vi tänkte ge er ett litet tips
    på hur ni problem med bröllopsgåva löser vips
    Vi har tänkt och funderat
    och vårt innehav av husgeråd studerat
    Vi har redan brödrost, silverfat och vasar
    och allt annat man kan tänkas behöva i klasar
    Man kan snabbt konstatera
    att vi inte behöver mera
    Vår högsta önskan är att på bröllopssemester resa
    men efter bröllopsfinansiering är våra bankkonton ganska glesa
    Vi skulle därför hellre mottaga
    ett litet bidrag till denna saga
    Vill du hjälpa oss att vårt bröllop extra förgylla
    sätt då in en slant så att vi vår önskan kan uppfylla
    Kontonr:

Vi fick både insatt på kontot och kontant på festen. Plus en massa presenter! Det var helt ofattbart hur mycket vi fick! Är fortfarande förvånad och självklart jättetacksam.

Lycka till fru S

• Iollo

Varför inte skriva så här i inbjudan:

Att ni, våra allra käraste släktingar och vänner, idag sluter upp vid vår sida då vi blir äkta makar är en gåva större än allt annat. Skulle ni ändå vilja uppvakta med en present så tar vi med stor tacksamhet emot ett enkelt bidrag till vår kommande bröllopsresa.

Svar på tråden Pengar till resa istället för present?