• qazbnm

    Godis till Wedding favours?

    Vilken sorts godis skall ni ha i era weding favours?? En del har jag sett att ni skall ha mint tabletter, vad är det för märke?? Hur många skall ni ha i en wedding favour??

    Josefin

  • Svar på tråden Godis till Wedding favours?
  • qazbnm

    En liten present till varje gäst som man ställer vid deras bordsplats. Vi sklal ha små askar med godis i lite gott at stoppa i munnen efter buffen under alla tal och väntan på tårta kan man nog bli sugen på nåt sött :)

  • 79aras

    Aha... då har jag samma fråga som du.
    Jag har beställt små cellofanpåsar med sidenband som jag hade tänkt lägga ngt gott i. Vet inte vad bara!!??

  • JAS

    Som godis till "wedding-favor" passar förstås mandelgodis som står för fruktsamhet.
    Vi gav våra gäster en minnessak som tack för att de var med och firade vår stora dag. Vår wedding favor fungerade även som placeringskort, fint inslagen i ett litet paket. Vad vi gav? En liten vit handmålad dalahäst - en symbol för Dalarna och Sverige. Blev mycket uppskattat!

  • qazbnm

    Finns det ingen mer som skall ha godis i sina weddings favours??? Snälla lite mer tips kan man väl få :)
    Vad fint med dalahästar. Funderade oxå på en liten sak först men det blir nog godis nu...!!!

  • Bruden 2006

    Vi ska ha chokladpraliner! Vi tänkte köpa 3 st fina praliner från en liten butik som gör sina egna. Tänkte mig en mörk, en ljus och en vit/smaksatt chokladpralin, och sen fylla upp resten av asken med såna där Aladdinhjärtan. Barnen kommer att få vanligt godis i sina askar.

  • majbruttan

    JAS

    Vet du var man kan köpa såna vita mandelgodisar??

  • 79aras

    Jag vågar mig inte på chokladpraliner då vi gifter oss 29 juli. Annars e jag en riktig chokladgris ;)

    Jag har en liten cellofanpåse med sidenband som jag ska fylla med ngt gott - som present får gästerna ett vitvinglas med sitt namn ingraverat

  • Mali73

    Jag måste tipsa om Jellybellys. Det är små gelebönor som finns i alla smaker, riktiga smaker inget fusk. Kolla in www.jellybelly.com Dom är lite dyra men ack sååå goda. Jag köper mina i en butik i helsingör/danmark

  • Ellte

    Mariannekulor eller andra drageer är ju perfekt. Om chokladen smälter gör det inget och dessutom är det väldigt gott. Mariannekulor är ju dessutom vita och matchar med allt ;)

  • liellen

    Vi gifter oss på midsomamr med ljusa pastellfärger som rosa, gult och blått. Har tänkt mig smågodis i dessa färger, kanske fem-tio godisar i varje färg. Cellofanpåse och knyta om med rosa band tror jag. Bor nära en godisfabrik så där handlar jag.

  • Fröken

    Ni som har köpt cellofanpåsar, var har ni köpt dem och vad kostade de?

  • solstickan

    Jag har köpt i en pappershandel, de kostade 2 kr styck.

  • 76Brud

    Vi hade de där rosa och lila stora chokladkulorna som karamellkungen säljer i sitt lösgodissortiment. Det kanske känns trist men de passar faktiskt bra och känns lyxigare än man tror. Sedan kan man ju göra egna ganska enkelt men frågan är om man har tid. Jag prioriterade bort det

  • JAS

    Jag köpte våra vackra dalahästar från Elvas Favors. Hästarna var inte speciellt dyra heller och jag kan bara säga att våra gäster verkligen blev oerhört glada över presenten. Men så är jag också en sån där som alltid ger mina nära och kära presenter Dalahästen blev så vackert inslagen dessutom.
    www.elvasfavors.com/

Svar på tråden Godis till Wedding favours?