• MrsCanavan

Stickbeskrivning på Par vantar??

Såg att någon önskat sig hållahanden vantar alltså en vante till tjejen, en till killen och en gemensam för att kunna hålla handen.
    Hur skjutton stickar man sånna?

• Svar på tråden Stickbeskrivning på Par vantar??
  • Kirsto

Kanske en bred vante utan tummar? Annars blir det ju väldigt svårt att räkna ut hur tummarna ska sitta... *hmmm* Plus att det inte blir så mycket hålla handen om tummen ligger utanpå, eller? Borde funka att helt enkelt plussa antalet maskor för killens handled och tjejens handled. Intressant fråga!

• Time&Love

Borde man inte kunna sticka den gemensamma vanten som en muff med en mudd i vardera änden?

• Kirsto

Inte alls en tokig tanke med två muddar! *gillar* Men själva vanten bör gå neråt, man har ju händerna/armarna neråt båda två, så det borde vara två muddar uppifrån och sen en "påse" för händerna. Eller tänker jag fel?

• MrsCanavan

Kirsto, du hjälper mig visst med allt! Tusen tack!"

• Kirsto

MrsCanavan: Haha! Tur idag! Du, såg du de sydda parvantarna på husmusens blogg? Också fina! Såg ut att vara sydda i typ fleece.

• Kirsto

Rulla nedanför mitten, låååångt ner bland allt pyssel!

• MrsCanavan

Helt underbara! Sånna vill jag ha!! Inte så säker på att M2B tycker dom är lika charmiga, men han får stå ut, jag tycker dom är gudomliga!

• Kirsto

Tycker också att de är fantastiska!! Jag tror bestämt att jag ska försöka göra ett par såna till mina kompisar som gifter sig i sommar. Fel säsong, men en romantisk grej.

• evkasu

Min svärmor gav oss ett par, som hon sytt i fleece, när jag fyllde år! De är jättemysiga!

Svar på tråden Stickbeskrivning på Par vantar??