• Brud-07

Modifast

Är det någon som provat Modifat, som Apoteket har? Nyfiken.. Själv har jag gått ner 7kg

• Svar på tråden Modifast
  • vickegbg

Har provat, funkade på mig med. Blev lite trött på smakerna tillslut. Så nu har jag börjat med cambridge, som oxå verkar funka och som har fler och väldigt goda smaker.
    men det e bra jobbat å kämpa vidare .

• vixen not a tramp

Hur lång tid tog det? Drack du bara modifast?

• Brud-07

Började den 1nov -05 och åt bara modifat i 2veckor 4påsar om dagen, efter det är det då meningen att man ska börja äta sunt, komma tillbaka börja äta frukost, sedan middag och till sist att man äter tre måltider om dagen ink. mellan mål. Under denna tid så får man naturligtvist äta frukt och grönsaker för att hålla magen i gång och så att du får något att tugga på. Och naturligtvis så bör man "idrotta" av något slag. Så i mitten av januari hade jag gått ner 7kg, och jag kämpar på. Försöker göra av med mer kalorier än vad jag äter under en dag, och det är ju lättare sagt än gjort Du kan ju alltid läsa mer på www.modifast.net eller gå in på ett Apotek om du undrar mer om kuren & produkten....

• vixen not a tramp

Ok, tack! Har en hel del påsar hemma, planerar att byta ut något/några mål om dagen. Pallar inte att bara dricka,har försökt. Jag tycker det är gott, så det underlättar ju.
    Kommer inte bara dricka modifast utan även twinfast, för variationens skull. Gillar choklad twinfast bäst och kaffe modifast bäst. Hoppas man ser lite resultat snabbt, annars tappar jag sååå lätt motivationen.
    Kul att hra att det har fungerat så bra för dig! Grattis!

• vixen not a tramp

Jag köpte över nätet förresten, är inte det lite billigare? Äter nutrilettbars ibland oxå, kanske ska köpa på mig några såna oxå. Bikini säsongen kommer närmare och närmare!
    Ser fram emt när spåret blir lite mer joggingvänligt, som det är nu promenerar jag bara.

• Brud-07

Jo det är billigare...skulle vilja beställa de nya LOW gi barsen men de verkar inte ha kommit dit än, finns tydligen bara på apoteken (än så länge)...Har ni provat? De är sååå goda, mitt godis

• Brud-07

Mia.Maria: Jo det gäller att mentalt peppa sig innan man börjar med en sådan kur. Jag tror jag höll på några veckor innan och pratade med en kompis innan jag verkligen satte igång. Och då var jag laddad kan jag säga.... Det är ju jätte bra att man kan byta ut någon enstaka måltid...Lycka till....

• vixen not a tramp

Brud-07
    Det fanns någon sorts bars i alla fall...men kanske inte de du tänker på. Har du provat nutriletts GI-bars? Jag har bara ätit de vanliga och de är goda. Åt naturdiets bars först, men de är ite speciellt goda. Gi är förstås bäst, få rköpa det nästa gång!

• Brud-07

Mia.Maria:
    Eftersom de har två olika sorters bar´s så kan de vara möjligt att vi menar olika. Så har Nutrilett oxå bars, de hade jag ingen kolla på skulle man kanske pröva. Hur många "kalorier" innehåller dom? Modifasten innehåller ju 228kcal på 2st... Nutrilett borde ha mindre om jag inte missminner mig...

• vixen not a tramp

Jordnötter och choklad varianten innehåller:
    218 kcal/styck, 12 vitaminer, 11 mineraler, 14g protein. Detta är inte GI varianten, utan de vanliga. Prova, de är goda! kostar ca 30 kr för 2.

Svar på tråden Modifast