• luthiengirl

Viktväktarna - funkar det??

Hej! Har räknat points i snart två veckor nu. Jag hoppas att det här ska funka. Behöver gå ner rätt mycket tills sommaren, har jag valt rätt metod? Jag är inte inskriven i VV utan har kopierat papprena av en kompis..*ajjaj*.. för att spara mina slantar. Sitter här och känner mig hungrig, hängig o motivationslös. Tror ni att jag går ner? Får äta 22 points/dag..

• Svar på tråden Viktväktarna - funkar det??
  • loppi

Jag tror helt klart att du har gått ner..iaf 1 kg (minst) dom första veckorna brukar det "rasa". Jag har räknat points till och från och det funkar. Men har börjat med GI metoden nu i stället, jag blev nästan tokig av alla points och inte har jag vart speciellt noga nu heller, tyckte att det va lika bra att avbryta.
    Men det e helt klart en bra metod...(jag vill bara testa nått annat)...tror att GI e lika bra...
    Lycka till!!!
    PS; berätta hur mycket du gick ner sen DS

• Butterscotch

Jag har kört VV tidigare och jag tycker verkligen att det funkar (inte så bra ihop med mycket träning dock, men det gör å andra sidan ingen "diet")! Det jag gillar bäst är att man faktiskt får äta precis vad som helst, vilket gör att det kan hålla i längden också. Själv skulle jag aldrig klara av att ta bort all potatis, pasta eller vad det nu kan vara som andra dieter säger. Jag tycker att du ska gå på mötena! Det kostar någon hundring i veckan men det är det värt, man blir motiverad av att behöva ställa sig på vågen och då gör man det svårare för sig själv att fuska. Det kommer att vara jobbigt i början, när du är ovan vid hur det funkar att räkna points, men efter ett tag går det på rutin. Stort lycka till!!

•  Miss Cee

Jag har gått ner med WW:s dataprogram.
    Har tappat 30kilo på 1,5 år (har tagit små pauser emellanåt och satsat på enlångsam nedgång, för att inte riskera en jojo-effekt när jag är färdig).

det fungerar bara man följer planen.
    Om du är hungrig så är mera grönsaker och frukt!!

• tvillingsjäl

Kan säkert funka bra för vissa, alltså för dom som orkar räkna points..snacka om jobbigt!! Går man på möten är det dessutom snuskigt dyrt! Jag har provat VV och gick ner nåt kilo men blev trött på att räkna...Provade GI å vips! Gick ner snabbt och säkert! Dessutom får man visst käka pasta å potatis, man drar bara ner på det i ett par veckor..inte svårt alls kan jag säga och sockersuget försvann väldigt fort!!

Men som sagt, allt är individuellt så man måste hitta nåt som passar en själv!

• sindy_botkyrka

Jag gick med i viktväkarna på jobbet. Hela gänget gick totalt ner 57 kg på 16 veckor. Kommer inte ihåg hur många vi var.

Efter det köpte jag 16 veckors brevkursen hem samt cd-skivan (den är superbra) skriv in i dagbok vad du äter och den räknar ut points själv. receptbank och vikt längd mått ålder allt kan du följa vecka för vecka. Jag tycker att det var svårt med bara häftet med points. Men skriver du ner allt i en kalender så går det lättare tror jag. Man vänjer sig efter några veckor. Det är ju ändå en livsstil och inte en periodsbantningssystem. Du går ju upp igen om du slutar enligt WW.

• Fröken_06

Om du känner dig "hungrig, hängig o motivationslös" så gör du fel.
    Det är inte bara att räkna points, du måste äta enligt tallriksmodellen också, så fyll på med grönsaker (och då menar jag inte gurka och tomat, utan palsternacka, blomkål osv.)
    Jag var aldrig hungrig när jag var med i Vv och gick ner nästan 10kg på två månader.

• martinsson2be

När jag började tappa sugen för VV och tyckte det var jobbigt att hela tiden räkna poäng; satte jag mig ner och knåpa ihop 5 olika veckomenyer. Från frukost till kvällsmat....

Nu är det så smidigt att sätta sig på söndagen; välja ut en meny för kommande vecka; skriva en inköpslista och så är det klart!

Har man allt man behöver för veckan hemma; är det inte lika lätt att "falla" dit för frestelsen att köpa hem ex. en pizza...ni vet; ah skit; ingen broccoli hemma; jaha någon VILL att jag ska köpa pizza....

Det har i alla fall funkat bra för mig.

Svar på tråden Viktväktarna - funkar det??