• Pingvin

Hur väljer man rätt tiara till rätt håruppsättning?

Jag kollade tiaror, gu vad svårt.
    Jag frågade expediten, om man fick ta några på öppet köp för jag vet inte exakt vilken håruppsättning jag ska ha. Fick svaret nej.
    Hur har ni gjort? Kan frisören hjälpa till?

• Svar på tråden Hur väljer man rätt tiara till rätt håruppsättning?
  • leson76

Jaa, jag vill också veta. Ska ha halvt uppsatt med lite höjd uppe på. Antar att det blir snyggast med en högre tiara då.

Pingvin, hur ska du ha håret?

• Pingvin

Har också funderat att ha halvt uppsatt.
    Jag trodde också att det är snyggast med en högre tiara, men fick veta att det inte är alltid så. Det beror på vilken ansiktsform, håruppsättning samt brudklänning man har. Allt dessa ska matcha ihop med tiaran. Därför villa jag ta några och testa hemma men icke.

• Drakdal

Jag köpte min tiara hos min frisör. De hade fått in jättemånga olika sorter och jag fastnade direkt för en som också min frisör gillade. Kanske kan ni kolla med dem om de har tiaror, om inte annat så kan de kanske tipsa om vad de tror passar just er.

• snaeckan

Jag ska ha samma uppsättning som er och vet inte heller hur tiaran skall se ut. Min tanke är att rådfråga min frisör alt. de i bröllopsbutiken. Problemet är att det är ingen som vet hur det färdiga resultatet kommer att sse ut och därmed så kan ingen till 100% veta vilken tiara som blir allra bäst.

• Pyret 78

Jag ska inte ha någon tiara alls utan ska dra håret stramt bakåt och ha en massa korkskruvar ner på ryggen. På Glitter kan man köpa hårband i form av en fläta. Ska ha två såna omlott som ett diadem istället. Fokus hamnar då på klänningen som här vit med en massa röda broderier på. Synd att stjäla uppmärksamhet från denna vackra skapelse.

• Lyckliglycklig

Fler som vet något om detta?

• snaeckan

Det låter jätte fint Pyret!

• februari brud

Jag skall ha halvupsatt högt uppe med lite löshår lockar nere i nacken bara.
    Vill ha lite högre tiara lite längre mitt på huvudet så ansiktet syns.

Svar på tråden Hur väljer man rätt tiara till rätt håruppsättning?