• Jojjo+Joppe

använda gamla diamanter?

Jag har en arvegodsring med en innefattad princesslipad diamant. Kan en guldsmed avlägsna en gammal innefattad diamant och använda den i en ny ring?

• Svar på tråden använda gamla diamanter?
  • *emma

Ja det kan han, inga problem.

• Ettolrach

Ja då, det går bra att göra så. Vi gjorde så med min vigselring, fast inget arvegods, vi köpte en begagnad ring och använde stenarna i den.

Min guldsmed berättade att det kostar runt 1000-lappen av innefatta en sten, kan ju vara bra att ha som riktmärke.

• Tiger72

Vi kommer att anväda ringar med sten och stenar som vi köpt från kaplans. + lägga till två små diamanter på 0,02. så både guldet och stenarna blir använda.

tack vare jag köpt dessa två ringar kommer min nya ring att gå på 9500:- istället för 23000-24000:-

• LenaLi

Jag gav min gamla vigselring med diamant till min son och sonhustru när de gifte sig. Plus att bruden fick sin mammas gamla förlovningsring. De gjorde om de båda ringarna till en jättevacker vigselring, med både mamma och svärmors ringar. Det kändes jätteroligt för mig att min son och sonhustru kunde ha användning av "mamma och pappas" vigselring, eftersom vi är skilda och jag inte alls vill ha den längre. Nu kom den ju till användning.

Svar på tråden använda gamla diamanter?