• september bride

100kg+

Är alla så smala och smärta...
    Tänkte höra om det var fler som var över 100kg sträcket????
    Tänkte vad ni hade för storlekar på era klänningar??

• Svar på tråden 100kg+
  • Luks

Jag väger 105 (gått ner fem kilo sen jag började hos dietisten). Jag är 175 cm lång så jag är kan inte påstå att jag känner mig megastor men en hel del för mycket har jag ju!

Jag har stl 48 ungefär. Jag tänkte beställa en fin aftonklänning i min stl som jag hittade i en katalog men jag bestämde mig till sist för att låta en vän sy upp. Jag ska inte ha vitt.

Men det finns en massa fina exempel på vackra klänningar med tillhörande brud ;-9, i storlek större här. Såg en tråd med skitfina tjejer och kläder. Minns inte vart den tagit vägen.

Sen kan man ju va rätt stor utan att väga över 100. Det beror ju på hur lång man är.

• september bride

Jag väger 109kg och är 1,68 och min målvikt som jag VILL väga är 79kg... Så 30kg - vill man ju ner,men man får ju ta lite i taget... jag provade en 48 och den satt jätte bra men ska försöka ta mig ner till en 44 tills september...jag vill jag vill.....

• Miafina

Hej !

Har vägt 117.. Men börjat gå ner nu.. så nu ligger jag på 112 mot mina 175 cm...
    Jag siktar ju på att gå ner dock =)... drömmen vore väl 62, men allt under 70 känns HELT ok =)

Jag har ingen aning om vilken storlek jag har, eftersom alla mina gamla kläder sitter löst, och jag vill inte köpa nya, som jag förhoppningsvis skall krympa ur snart...

De flesta kläder som jag har provat tycks dock 46 gå på.. (inte snyggt men på)...
    Har dock monsterlår och stor rumpa, så byxor är troligen 48 nu kan jag tänka.....

Har tid på mig att leta klänning så den biten har jag inte någon vetskap ännu... Men eftersom jag hoppas på att gå ner så hoppas jag på en "normal" storlek =)

• Änglahund

Hej tjejer,

Jag ligger nu på ca 103,5kg.. Har gått upp ca 30kg sedan jag träffade min blivande för fem år sedan.. Jag är 175lång, så det är ganska jämnt över hela mig.
    Min absoluta målvikt för detta året är 75-80kg, och jag siktar på det till jul!

Normala fall drar jag storlek 48, men jag har beställt en 46a i min klänning så jag ligger just nu på hårddiet eller ja, är det meningen, men det går inte så himla bra.. Jag gifter mig i slutet av Juni så har tagit nya tag denna veckan och har ändrat mina matvanor nu så jag äter mest grönsaker och frukt, fullkorns grejor osv osv.. Nu skall jag bara komma igång och promenera lite med!

• Forsfors

jag väger också 100 + men hoppas på att ha gått ner mycket till bröllopet som inte skrer förräns nästa år i september, så jag har ingen aning om vad jag kommer att ha för storlek då. Har dock hittat en sida med ursnygga klänningar i större storlekar. Tänkte jag kunde dela med mig av den här.
    www.plussizebridal.com/

• JAS

Åh, vilka vackra klänningar Den här länken skulle du lägga ut på bröllopsforumet då jag tror att det är många som önskar klänningar i fler storlekar. Jag har sjäv varit en 100+ men har tagit mig ner till min "idealvikt" och väger nu 75 kg. Jag lyckades efter två graviditeter ta mig ner till den vikten lagom till bröllopet.
    Lycka till!!!

• september bride

hur går det för er???
    själv har jag 6,8kg kvar sen ligger jag under 100 ---- ....skönt....men låg på 115kg för bara en månad sen.....

• Luks

Jag tolkar inte tråden som en bantartråd. Kan man inte bara få va lite tjock?

• september bride

absolut.... visst får man det....

• september bride

var bara glad och ville dela med mig av glädjen!!!!

• Luks

Fast jag erkänner: Jag bantar jag med. Men det finns redan så många bantartrådar.

Själv tycker jag det är mer intressant att diskutera hur svårt det är att prova klänning när man är lite större. Jag har aldrig haftaxelbandslös klänning t ex (eller ens ett linne) i hela mitt liv så jag hade velat kunna prova bara nån enda modell och så känna hur det kändes.

Nu blir det ju mer som en chansning.

Svar på tråden 100kg+