• Rewi

Bästa kärlekslåtarna genom tiderna

Hej!
    Vilken/vilka tycker ni är de bästa kärlekslåtarna genom tiderna. Kan vara låtar som gör att ni tänker på er älskade...

Jag tycker att "Det vackraste" med Cecilia Wennersten och "Vem vet" med Lisa Ekdahl alltid har funkat men ochså något som jag gärna sjunger på till min Kära är Bob Hunds "Tralala lilla molntuss(kom hit ska du få en puss)"

• Svar på tråden Bästa kärlekslåtarna genom tiderna
  • R&F (1/7 2006)

Vår låt är Hon gör mig galen med Ulf Lundell. Nummer två på listan är Gardells Aldig sluta älska dig och nummer tre är Come what may. Den första är vår favvo de 2 andra är mina andra favvisar.

• Ettolrach

Mina favoriter är "You'r my first, my last, my evertyhing" med Barry White, "I love you just the way you are" av Billy Joel (insjungen av många olika artister), "You are the sunshine of my life" av Stevie Wonder och "Here, there and everywhere" av Beatles.

"Unforgettable" är också en favorit, den hade vi som solosång på vår vigsel.

Av någon anledning tycks jag föredra amerikanska/engelska låtar när det gäller kärlekssånger. :)

• Lindblomman

I´ll be right there med Bryan Adams säger allt tycker jag!

• Hemligt ( fast inte längre)

Uno Svenningson, Andas genom mig.

• MrsCanavan

Kent - utan dina andetag har en otroligt vacker text, även om man inte gillar musiken så säger texten allt

• evkasu

Madness - It must be love
    The Housemartins - Caravan of love
    Marvin & Tammy - Ain't no mountain high enough
    Billy Paul - Your song
    Charles Aznavour - She
    Kent - Musik non stop

Det är några av "våra" låtar som också har fina kärlekstexter.

• Rewi

Ewan McGregor gör Your song sååå bra i Moulin Rouge!! Och Björks Unravel och Cocoon har också fina texter*suckar:)*

• Sibylla

Frankie goes to Hollywood med Power of Love får mig att rysa....

• Rewi

Always Love You med Whitney Huston*rysrysrys*

• Annika22

"I`m ready" av Bryan Adams och "Wonderful Tonight" med Eric Clapton, tycker jag!!

Svar på tråden Bästa kärlekslåtarna genom tiderna