• caprea

MULAN!

har suttit ochh kollat in era bilder, såå fina och jag är överlycklig själv att jag och min m2b ska gifta oss på hösten =)

men vad var det för tårta?! såg huur god ut som helst!

• Svar på tråden MULAN!
  • mulan

Ja, ja här är jag

Tack för komplimangen! Vi hade tur med allt, och tårtan, ja den var inte dum! En moussetårta, med tårtbotten med chokladsmak, ett lager med irish coffemousse (smakade nougar, gillar inte kaffe) samt ett lager med chokladmousse.

Vi struntade i att ha något runt tårtan mer än mörka chokladbitar för att få den randiga effekten. Vi bestämde smakerna själva, och vilka färger det skulle vara på dekorationerna. Chokladkoner, sharonfrukter, physalisbär, bär från buketten mm. Den var rätt kraftig i smaken, men vi ville ha den höstig även i smak, inga hallon och annat "tjafs" Vi hade inte heller någon efterrätt och ville ha en kraftigare smak därför. Dock gör moussen att den inte blir mäktig. Vi fick massor av beräm för smak och utseende, flera sa att det var den godaste tårta de ätit

Hoppas du fått svar, långt inlägg om en tårta Konditoriet heter Emelis och ligger i Lidköping. (30 kr biten)

mvh Mulan

Svar på tråden MULAN!