• Fru Brunn snart

    Ska gifta mig den 27 maj oxå

    Hej! Vill ha tips och kan ge tips ev. UNdrar om catering och lokal..lite svårt att veta vad man ska ta..Hoppas på svar

  • Svar på tråden Ska gifta mig den 27 maj oxå
  • Tessangumman

    Då gifter du dig veckan efter oss.
    Vi har bokat festlokalen men har inte bestämt vilken cateringfirma vi ska ha. Har pratat lite med BMC Britt-Marie Chorell. Vi har ätit julmat från henne på jobbet och det var jättegott.

    Vi ska till guldsmeden på lördag. Både mina kläder och kläder till M2B, tärna och bestman är klart. Underkläderna beställda. Det är finliret kvar med underkjol slöja tiara smycken. Dessutom har jag inte köpt några skor än.

    Man tycker att man kommit långt men listan bara fortsätter och fortsätter ...

    Inbjudan skickas inom en vecka.

    Hur långt har du kommit?

  • Therese33

    Hej!
    Vi gifter oss också 27 maj, men jag har inte alls kommit så långt, börjar få panik...
    Fotograf, festlokal och klänning till mig och tärnan är klar, bröllopsresan nästan bokat och ringarna skall vi beställa idag.. men allt annat är kvar...

  • Fru Brunn snart

    Vi har kommit så där långt::.haha MIna kläder min sons kläder min tärnas och min käras är klara,men min dotter blir det inte lätt till..suck. I dag ska min blivande fixa fyrspann. Lokal är antagligen ordnad inbjudningskorten ska skrivas. Men mat har vi ej kommit på. Ska åka lite närmare bröllopet till tyskland och ha en trevlig helg och handla med oss vin och öl till festen.På torsdag ska vi beställa ringarna.. Så visst det rör på sig..Vet ni något bra ställe man kan tillbringa sin bröllops natt? Ha det jätte bra alla och lycka till med planeringarna

  • Fru Brunn snart

    Hallå Tessangumman vart har du hittat lokal? Är nyfiken har en men vill kolla om det finns ev nått mysigare

  • Tessangumman

    Vi har hyrt Odd Fellows festvåning. Den ligger på Nygatan. Det bruna huset mellan Smedjan och Hotell Smeden. Ska dit och titta imorgon, men har flera vänner som varit där och de säger att det är jättefint.

    Vi ville ha en lokal centralt eftersom vi gifter oss i Fors kyrka. Då är det gångavstånd för gästerna. Den är också rellativt billig och porslin och kök finns.

    Vi har bokat bröllopsnatten på Bolinder Munktell. Tyvärr är det nog bal den helgen så sviterna var redan upptagna. Men vi är nöjda ändå.

Svar på tråden Ska gifta mig den 27 maj oxå