Vad kostar det att sy in en klänning?
Om man går till en sömmerska för att få en klänning(inte brudklänning) insydd, ungefär vad kostar det?
Om man går till en sömmerska för att få en klänning(inte brudklänning) insydd, ungefär vad kostar det?
Det kanske blir lättare att svara om jag bygger på frågan lite. Är det möjligt att sy in en aftonklänning ca två storlekar för under 500
Jag hade gjort det själv:) Känner du ingen som är händig med symaskin?
Jag köpte en klänning på eBay till min tärna som var alldeles för stor (hygglo jag som tror vi har samma storlek). Om det inte hade varit för att vi bor så långt ifrån varandra så hade antingen jag eller min mor kunnat sy in den till henne, men vi kommer nog inte att träffas före bröllopet.
Så vad jag funderar över är om jag ska be henne att gå till sömmerska med den där hon bor eller om det helt enkelt är billigare att köpa en ny?
Om du går till en skräddare/sömmerska borde de absolut kunna göra det för under 500:-! Det beror förståss lite på vad det är för modell på klänningen och hur besvärligt det är att göra ändringarna. Lycka till!
Min sömmerska tar 600kr för att sy inn och upp. Tror det var ca 400 för att sy inn och 200 för att sy upp.
Perfekt, tack!!! :)