• Dominikanska

Byta jobb fast jag planerar bli Gravid?

Jag jobbar inom en koncern som jag trivs mycket bra med, men min placering just nu är inte så stimulerande.

Jag kan söka nya jobb internt alternativt jobba kvar och hoppas att jag får vara föräldraledig om ett år.

Kan jag söka nytt jobb nu och ändå försöka bli gravid till sommaren, eller bör vi då vänta ett år till med nytt jobb? Vad tycker ni? Jag tycker att det är jättesvårt!

• Svar på tråden Byta jobb fast jag planerar bli Gravid?
  • Briderella

det ärligaste är att fråga arbetsgivaren, säg att du är väldigt intresserad av det nya jobbet men att ni har planer på ev barn och fråga om det skulle vara ett hinder för dina chanser?!! tror många "överdriver" hotet om att arbetsgivarna skulle bli sura och griniga om man skaffar barn,visst måste de ersätta din tjänst om du blir gravid men det måste de väl ändå göra oavsätt vilken tjänst du har??

• Kirsto

Jag tycker inte att man behöver förklara för sin arbetsgivare när man planerar barn och inte. Är du bäst lämpad för det jobb du vill ha ska du få det, och arbetsgivaren har faktiskt inte att göra med om du ska få en bäbis eller inte. Sen kommer de ju inte alltid på beställning heller - finns ingen garanti att barnet kommer om ett år (även om jag såklart hoppas att ni slipper kämpa). Ska du då vänta och vänta på ett nytt jobb? Näe, sök om du vill ha det!

Svar på tråden Byta jobb fast jag planerar bli Gravid?