• aug 06
    Äldre 6 Feb 16:59
    53052 visningar
    22 svar
    22
    53052

    Text i inbjudan hjälp

    Är det nån vänlig själ som kan tipsa mig om hur jag ska skriva inne i inbjudan har noll koll på det ni som har redan skrivit i eran kan jag få lite tips om hur ni skrev.

    Tack

    Mvh aug 06

  • Svar på tråden Text i inbjudan hjälp
  • GithKa­t
    Äldre 6 Feb 17:04
    #0

    Vi skrev så här:

    xx
    Är välkommen att bevittna vigseln mellan
    xx och xx
    Den x juli 2006 kl 15.00
    I xx kapell - ort
    Där efter bjuder vi på fest med buffé på xx i -ort

    osa xx2006 tfn 0xx-xxxxxx

  • aug 06
    Äldre 6 Feb 20:16
    #0

    Ja så kan man ju skriva det var inte dåligt finns det fler sätt man kan skriva på jag är så dålig på detta så om det finns fler med andra förslag så är jag så tacksam så.

    Annars tar jag nog och skriver som du GithKat om jag får härma dig förstås?

    Mvh aug 06

  • idolf
    Äldre 6 Feb 20:21
    #0

    Så här skriver vi:

    Välkommen till vårt böllop

    vi gifter oss i xx kyrka
    xdagen den x augusti 2006 kl xx

    Därefter fortsätter festligheterna
    i xx med mat och dans natten lång

    Varken jag eller min blivande är så väldigt formella av oss och kände att den här texten var mest "vi"

  • Kirsto
    Äldre 6 Feb 20:25
    #0

    idolf: Det lät fint! Jag skulle känna mig välkommen om jag fick en sån inbjudan!

    aug06: Det som bör vara med är
    -brudparets namn
    -den inbjudna gästen/gästernas namn
    -var och när vigseln är
    -plats för festen/mottagningen
    -Vilka som är värdar för bröllopet
    -När man senast ska svara (OSA)
    -klädsel
    Sen kan man skriva mer och mindre formellt. Titta gärna på exemplen här på BT också.

  • GithKa­t
    Äldre 6 Feb 20:32
    #0

    Du får kopiera hur mycket du vill =0)

    Jag vet en annan som skrev något i stilen med att:
    Vi träffadess i xx den xx
    vi blev pussades den xx vid xx
    vi blev ihop vid xx den xx
    vi flyttade ihop den xx på gatan xx
    vi skaffade vår första gemensamma möbel/sak en xx den xx
    vi förlovade oss denn xx vid xx
    och nu gifter vi oss den xx vid xx

  • Moulin
    Äldre 6 Feb 20:43
    #0

    GithKat! Vilken alldeles underbart gullig inbjudan! Vi hade tänkt ha en saga, men jag börjar bli mer och mer tvivlande... Såhär är den, för er som vill se:

    Det var en gång för länge sedan ett litet gossebarn kom till världen. Människorna häpnade, ty en sådan rar gosse hade de aldrig tidigare skådat. Pojkens mor kallade honom med en gång för ?fredsfurste?, men namnet han fick var XY. Föga anade då vår fredsfurste, eller någon annan för den delen, att det nästan på dagen sju år senare skulle födas ett litet flickebarn inte långt därifrån. Flickan hade det rundaste ansikte och de mest bedårande ögon man hade sett, och människorna häpnade återigen. Tösens unga moder gav henne genast namnet XX. Att det var just sju år mellan barnen var egentligen inte underligt, ty sju är ett heligt och magiskt tal, och endast vart sjunde år kan en sådan fulländad varelse komma till jorden.

    Åren gick och gossen och tösen växte och blev stora, utan vetskap om varandra. Men så kom det sig så, att deras vägar korsades då flickan tog arbete hos pojken. Ett starkt tycke mellan dem uppstod med ens, och kärleken växte sig snabbt så stark att de beslöt sig för att vigas en sommardag, den 10 juni 2006. De kunde inte tänka sig en bättre plats än Z kyrka och inget bättre klockslag än 15.00, och därför blev så bestämt. Efter vigseln planerade de att fira kärleken med en bröllopsfest i Q Bygdegård.

    Än har gossen och tösen inte vigts, men de hoppas innerligt att du/ni vill vara med då de påbörjar ett nytt kapitel i sin vackra saga.

    Välkommen!

    Kirsto tyckte dock att det blev för mycket Jesus om man säger "fredsfurste" så vi kanske får skippa det. Han är ju underbar, men gå på vatten kan han faktiskt inte... Samtidigt tycker jag att det var lite gulligt, och hon sa ju så... Ja, ja. Men vi kanske spolar sagan ändå. Får vi också låna ditt upplägg om vi nu ändrar texten, GithKat?

  • Moulin
    Äldre 6 Feb 20:44
    #0

    ... och övrig information skulle, om vi tar sagan, förstås stå i ett informationsblad tillsammans med andra matnyttiga saker.

  • Moulin
    Äldre 6 Feb 20:45
    #0

    Oj. Jag läser lite slarvigt. Det var ju inte ens din inbjudan, GithKat! Men tack för tipset!

  • tinche­n
    Äldre 6 Feb 21:05
    #0

    Häftig inbjudan! Håller med om att "fredsfurste" blir lite mycket... Finns det någon tanke med det?

  • tinche­n
    Äldre 6 Feb 21:06
    #0

    Det där sista var till Moulin såklart...

Svar på tråden Text i inbjudan hjälp