• Sesselin

Min moster är bedrövlig

Behöver skriva av mig lite. Jag ska gifta mig den 10/6. Min moster har tjatat i många år på att jag ska gifta mig. Hon är min mammas enda syster och eftersom min mamma är död sedan 30 år tillbaka så har hon varit som min syster.
    Jag lämnar över inbjudningskortet personligen till henne och hennes man. Vad händer? Jo inget tack för inbjudan utan jasså vad ska jag nu hitta några kläder att ha på mig? Jag blev riktigt upprörd och säger då att enda anledningen till att jag bjudit henne är för att ställa till med ett helvete för henne.
    Barnsligt kanske men hon har också frågat om tårtan. Jag talar då om att jag funderar på en chokladtårta. Då får jag till svar fy fan vad äckligt då tänker inte jag äta den tårtan. Det känns jobbigt och jag tänker mycket på det här. Jag vet att det är mitt bröllop och jag och min sambo bestämmer, men ändå känns det tråkigt att den närmsta släkten är så otrevlig.Min moster har inte heller sagt grattis till giftermålet någon gång trots att hon fick veta först av alla att min sambo friat till mig.

• Svar på tråden Min moster är bedrövlig
  • Fru Luks

Jisses, vad är det för en människa? Hon låter ju fullkomligt störd. Är hon som sin syster, säger du? Tjaa, det verkar ju inte så.

Försök, om du kan, att inte tänka på henne. Hennes negativa livssyn drabbar nog mest henne själv.

• GithKat

Tråkigt att hon inte kan vara riktigt glad för din skull. Låt henne inte förstöra utan strunta i dumma pikar. Gillar hon inte tårtan så är hon inte tvungen att äta av den eller hur. Sen är du inte ensam om att ha sådana här problem. Min syster tyckte på fullaste allvar att jag skulle flytta bröllopet för att hon troligtvis är på ett läger och jobbar med förståndshandikappade och har svårt att komma ifrån. Bröllopet har hon vetat sen i okt, om lägret blir av vet hon ännu inte. Återstår att se om hon kommer eller ej.

• Mitt hjärta är hemma

Gheeezes vicken män'ska!
    (Bara en sådan sak som att chokladtårta inte skulle vara gått får ju en att misstänka att något står riktigt fel till)
    Ha ditt bröllop utan henne om det inte passar henne. Det är ju Du som skall gifta dig och leva lycklig i alla dina dagar, inte hon.

Och du - GRATTIS! till giftermålet!

• Therése 2006-07-01

Sesselin

Säg ifrån på skarpen. Jag vet att det kan bli svårt, men om du säger till ordentligt och gör henne medveten om att du är arg/besviken på henne så kommer hon nog lugna ner sig och tänka på vad hon säger till dig hädanefter.

• Fea

Tycker du inte att du förstorar några kommentarer lite väl mycket? Visst, hon verkar inte så himla trevlig. Men hon kanske är stressad över något på jobbet, har huvudvärk eller något annat. Lägg inte energi på att vara sur över det.

• Chilianna

Jag tycker inte du förstorar det! Så där finns ingen anledning att säga oavsett hur hon mår- man får faktiskt ta hänsyn till som omgivning och helt enkelt hålla tand för tunga med vissa saker. Det hon sa är bara egoistiskt och slutresultatet av det blev dessutom att hon var elak mot dig! Fy f-n! Och du GRATTIS till giftermålet som stundar!!!

• Sesselin

Tack för alla tröstande svar. Jag ska försöka låta bli att bry mig. Hoppas jag lyckas. Det känns bara tufft när den som står närmast är så tanklös.

• anne på grönkulla

Man får säga ifrån. Min mormor sa häromdan när vi skulle lämna över tackkort och några foton till att "ja, jag vill då inte ha fler än ett dussin" (vi hade lagt ner 20-25 extra kort i kuvertet). Nähä, sa jag, du slipper ta emot ditt kort då - eftersom vi lagt ner fler än du är beredd att ta emot. Hon blev jätteglad för dem...

Jag tycker gott du får säga till nästa gång hon kommer med nån negativ kommentar.

• Iollo

Sanslöst!! Mer självupptagen person står väl knappast att finna??? Som om det vore viktigt vad HON har på sig en sån dag!!! Hade hon nå'n som helst hyfs gratulerade hon dig och frågade sedan vad DU ska ha på dig. Beträffande tårtan....tja, är hon inte beredd på att få ett svar hon inte vill ha så ska hon heller inte fråga.
    Lycka till i Juni!

• Kirk

Instämmer helt med lollo!

Människan är ju helt ute och vindsurfar!!!

Förresten, att inte äta av tårtan är ytterst oförskämt, eftersom att detta har något med tur för brudparet att göra (kan ha varit det klassiska "många bran", jag minns inte...)
    Det var en perentes!

Nä du, du överdriver inte ett dugg!
    Stå där och ge skit när du bjuder till bröllop - vilken dåre!

• Kirk

Ähm *harklar sig*

Inte många "bran", detta har inget med frukostflingor att göra! "BARN", skulle det stå, ja.

Svar på tråden Min moster är bedrövlig