Min moster är bedrövlig
Behöver skriva av mig lite. Jag ska gifta mig den 10/6. Min moster har tjatat i många år på att jag ska gifta mig. Hon är min mammas enda syster och eftersom min mamma är död sedan 30 år tillbaka så har hon varit som min syster.
Jag lämnar över inbjudningskortet personligen till henne och hennes man. Vad händer? Jo inget tack för inbjudan utan jasså vad ska jag nu hitta några kläder att ha på mig? Jag blev riktigt upprörd och säger då att enda anledningen till att jag bjudit henne är för att ställa till med ett helvete för henne.
Barnsligt kanske men hon har också frågat om tårtan. Jag talar då om att jag funderar på en chokladtårta. Då får jag till svar fy fan vad äckligt då tänker inte jag äta den tårtan. Det känns jobbigt och jag tänker mycket på det här. Jag vet att det är mitt bröllop och jag och min sambo bestämmer, men ändå känns det tråkigt att den närmsta släkten är så otrevlig.Min moster har inte heller sagt grattis till giftermålet någon gång trots att hon fick veta först av alla att min sambo friat till mig.