• Miafina

Önska sig...??

Vi gifter oss nästa valborg men har börjat planera... Jag fyller 25 i sommar och har funderat på att då önska mig saker "till bröllopet"..

Frågan är VAD ?
    JAg vet ännu inte vart jag tänkt att köpa olika saker, har förhoppningsvis en bekant som fotograf osv.... Skall man bara önska sig pengar ? Det känns lite trist, och som att man lätt gör av pengarna på ngt annat..

Ngn som har ngt förslag på hur man lägger fram det på ett snyggt sätt och VAD man kan önska sig ?

• Svar på tråden Önska sig...??
  • Orustbrud

Att önska sig pengar är ingen dum ide alls. Öppna ett specielt konto (ex. räntefond) för tillfället så vet du att pengarna inte försvinner till annat.

• Tittij

Annars kan du ju önska dig presentkort hos t ex frisören och floristen mm

• Tittij

Och önskar du dig pengar så kan du ju ge dem förlsag vad pengarna ska gå till. Te x så kan du ju få brudbuketten av moster och frisyren av mamma osv...

• atenea

Är det något som du redan vet du vill ha till ditt bröllop ? Till exempel , vissa bordsdekorationer , osv.
    Du kan tex önska dig vaser , eller bröllopsinbjudningar ,eller bröllopstårtan

• Miafina

Det största problemet är ju att jag inte vet alls vart jag ska köpa det ena eller andra, fixa håret eller något sånt.... Det är i en mindre stad en bit härifrån, så jag får åka dit och kika runt när jag får tillfälle här längre fram.

Jo inbjudningskorten och sånt kom jag på att kunde vara smart att önska sig... det är ju ungefär i den vevan som man skall börja tänka på sånt så att det kan funka =)

Det är väl egentligen bara från mina föräldrar och min syster som jag förväntar mig att få ngt.. mormor har inga pengar, och har så många kusiner att mostrarna ej firar oss. Svärföräldrarna iofs, men dem och jag har så olika tankar kring saker, så där är nog bäst att hoppas på pengar, annars får man säkert ngt man inte vill ha =) (brukar vara "fel")

Men fler idéer ngn ?

Korten och bukett var bra idéer =) dem ska jag absolut försöka mig på =)

• evkasu

Presentkort på systemetbolaget om ni tänkt handla därifrån?

• evkasu

Systembolaget menade jag så klart!

Svar på tråden Önska sig...??