• vinterbrud06/07

gifta sig utomlands/litet bröllop eler stort???

jag o min smabo har gått i giftas tankar till o från i några år.. jag har alltid velat ha ett stort bröllop men det känns aldrig som om det blir så mycket pengar att spara så det räcker till det stora pampiga bröllopet. Nu har vi börjat prata om att gifta oss i thailand, ska dit vintern 07/08(har precis kommit hem därifrån) eller om vi kanske ska ha ett litet hemma eller gifta oss i smyg.. hur tänker ni? synpunkter? erfarenheter? ursäkta min röra...kram

• Svar på tråden gifta sig utomlands/litet bröllop eler stort???
  • Lady Marmelade

Om ni gifter er i Thailand kanske ni kan ha en mindre påkostad fest då ni kommer hem för familjen och vänner. Alternativt så kanske ni kan ha vigsel och middag endast med närmaste familjen och kanske några riktigt goda vänner så blir det inte så dyrt. Då kan ni istället satsa pengarna på en häftig bröllopsresa i Thailand. Ni får fundera över om era föräldrar skulle bli väldigt besvikna om de inte fick vara med på vigselakten.

• Chilianna

Det behöver inte bli så dyrt med ett stort bröllop egentligen- om du vill ha ett sådant!
    Här kommer ett par budgettips, hoppas du inte tar illa upp, tänkte bara tipsa om hur du kan få ditt stora bröllop, för lite pengar- jag får nämligen mitt om 6veckor och vet hur underbart det känns att kunna förverkliga sin dröm...

Klänning, slöja och tiara, skor från e-bay/tradera/köp&sälj här på sajten.
    M2b kan kanske ha en vanlig mörk kostym som ni köper väst+slips till om ni vill

Sen kan ni höra med en kompis om sång vid vigseln (om ni vill ha det)

Maten kan ni laga själva, behöver inte vara 3rätters. Annars kan ni säkert hitta ett billigt alternativ på kallbuffé.
    Tårtan kan ni beställa en vanlig, men dekorerad som bröllopstårta. Det kan man göra på många ica-butiker

Gör alla trycksaker själva- och man måste inte ha vigselprogram, eller tackkort från fotografen. Gör oxå brudbukett själv.

Kanske kan ringarna köpas från t ex guldgruvan- bättre priser för samma ringar man kan hitta i affären.

Duka med naturens blommor, köp ev. alkohol via internet från tyskland.

Listan kan göras lång. Vi har tänkt över samma alternativ som du- men bestämde oss för 65 gäster, men med flera av ovanstående budgettips. Man kan ju alltid bjuda ganska få- om man känner att det är möjligt att välja bland vänner eller släkt och så. Man kan ju bjuda vissa bara på kaffe och tårta på kvällen, eller så kan man bjuda alla på kaffetårta mottagning. Behöver inte vara middag egentligen.
    Om ni gifter er i Thailand kan ni ju bjuda in de ni vill ändå och se vilka som känner att de har råd att följa med dit...

Svar på tråden gifta sig utomlands/litet bröllop eler stort???