• dlain

Karlberg slott

Hejsan!

Min pojkvän insisterar på att vi ska gifta oss på Karlbergs slott, men jag är jätteskeptisk... Nån som haft eller har varit på bröllop där?
    Vi ska ha sommarbröllop jag är rädd att det kanske känns lite stelt och tråkigt att sitta inne.
    Inte lyckats hitta några prisuppgifter heller, nån som vet?

• Svar på tråden Karlberg slott
  • lilyanna

Jag har inte varit på bröllop där, men däremot så har jag dansat officersbal på karlbergs slott år 2002. Kan inte annat än säga att det är ett otroligt vackert ställe :)
    Har ingen aning om vad det kan kosta att gifta sig där, eller om man får gifta sig där...men kunde jag så skulle jag verkligen vilja göra det!

• dlain

Kul att höra att det är vackert iaf :)
    Får väl helt enkelt åka och titta själv...
    Man får gifta sig där om man har studerat på skolan, vilket han har. Vet inte om själva vigseln kostar något, det jag funderar på är kuvertavgiften... Tror nämligen inte vår budget räcker så långt :)

• joan

Har inte heller varit på bröllop där men på andra tillställningar. Det är verkligen en fin miljö, hade jag eller min man varit officerare hade jag också övervägt att ha bröllopsfesten där!

Så jag tror att det är värt besväret att åka dit och titta så du kan bilda dig en egen uppfattning, om det inte stämmer överens med hur du vill ha festen så spelar det ju ingen roll hur fint andra tycker att det är!

Svar på tråden Karlberg slott