• Cattis28

Only Love-låten. Nån som vet vem som gjort den??

Nån som vet om man kan få tag på en låt som heter Only love. Det är en lugn stillsam ballad som jag skulle vilja ha som ingångsmusik. Vem är det som sjunger??????????????????????????
    Nån som vet om den kan finnas på stråk eller nåt annat än orginal kanske??

• Svar på tråden Only Love-låten. Nån som vet vem som gjort den??
  • Engäst

Låten är från Mistrals dotter. Sök på det hittar du den säkert. Finns på svenska åxå, men då stämmer inte texten..den är olycklig =)

• Klangling

Den grekiska sångerskan Nana Mouskouri är det som sjunger denna underbara låt.

Googla på henne, så finner du säkert mer.

• Dorothy

Only love är skriven av Vladimir Cosma om det underlättar. Underbar låt! :)

• prinsessanseptember

Hej Cattis28

Vi har också funderat på att ha Only Love men utan sång som ingångsmarsch. Har du hittat den?

• Cattis28

Nix, letat febrilt!!!!! Vill oxå ha den utan sång. Helst skulle jag vilja ha den med typ panflöjt eller liknande. Har hittat "What a wonderful world" istället med panflöjt. Såååå vacker!!! Blir nog den istället då...

Förresten, en arb.kompis till mig sa att kanske Barbra Steisand kan ha sjungit den låten (Only love) Nån som vet om så är fallet??????

• Klangling

Cattis28:
    Vi hade What a wonderful world som utgångslåt. Gisses vad vackert det var!
    Men vi lät kantorn spela den på orgeln, och det funkade jättebra.

• Guccigirl

klangling,

låter superfint! Hur fixade ni det till kantorn?? Gav ni noter till orgeln , var fick ni tag i dem isåfall? vill veta.....kanske "stjäl" idén om jag får...

• prinsessanseptember

Det är ju V Cosma som skrivit den och man kan köpa noter och text till den på tex. bokus. Boken heter det vackraste - 90 sånger om kärlek.

Svar på tråden Only Love-låten. Nån som vet vem som gjort den??