ronja80:
Gissar att du menar Österlyckan. Det är en stor lokal med högt till tak och med scen. Minns inte hur många den rymmer men det var en hel del. Gå man ner en trappa fanns det kyl, glas, tallrikar och bestick. Minns inte om det fanns nått att värma maten med. Det är en äldre byggnad med ett äldre hus charm. Jag minns inte färger tyvärr. Vi avbokade när mamma fick stroke. Men gubben i källarn visar lokalen om man ringer honom. (Baldershage har numret).
När vi sedan bokade så blev det höstbröllop och vi hittade en perfekt lokal för det gamla linfabriken. (Se adressen ovan). Där finns inget kök, men man kan få billig catering med personal och dryck från... hm vad heter det nu... huset mitt emot i stort sett. Sjölyckan! (kikade i gula sidorna). Har man egen catering så går det, men kök saknas som sagt.
Orion (inte det inne i centrum utan närmare Maxi) levererar goda prisvärda tårtor dit (eller vart ni vill såklart), fram till kl 20 tror jag. Vi hade en som hette succe, choklad och hallon. Den godaste jag ätit!
Sedan undrar jag om inte restaurang Sävelången är i bruk till sommaren kanske? Men då är det ju restaurang.
Det ska finnas vandrarhem i Tollred också, bra om ni har långväga gäster. det var tyvärr inte i bruk när vi gifte oss. Först sa de att de skulle hinna klart, men det gjorde de inte.