• Bröllopstokiig

Någon som hoppas fallskärm i Gryttjom utanför Uppsala och vet hur lång tid det tar?

Någon som hoppat fallskärm på sin möhippa I Gryttjom utanför Uppsala (stockholms fallskärmsklubb)???? har tid till möhippa klockan 14 på lördag och hade blivit informerad om att det vara skulle ta "en liten stund". och nu fick jag reda på att det KAN ta upp till 3 timmar om man får vänta. (och då kommer det köra ihop sig regält med andra aktiviteter!!!) Någon som hoppas och vet hu rlång tid det brukar ta????

• Svar på tråden Någon som hoppas fallskärm i Gryttjom utanför Uppsala och vet hur lång tid det tar?
  • Bröllopstokiig

Eva.

Min man fick hoppa där när han fyllde 30. Allt beror på vädret om man säger så. Vi fick vänta 3 timmar på att det skulle spricka upp, och när det väl var klart väder vart det en himla fart, då var allt över på ca en timme. Huruvida de är punktliga eller ej kan jag inte svara på pga av det från början dåliga vädret för oss.

• Bröllopstokiig

Min M2B hade svensexa där för en kompis, och ja, de fick vänta på att det skulle bli bättre väder (minns inte hur länge, men det var nog åtminstone en timme)!

Håller tummarna för att det blir bra väder!

• Bröllopstokiig

Jag är aktiv fallskärmshoppare och kan säga direkt att något sådant som exakta tider existerar inte i denna sport. Allt beror på väder och vind. Jag har varit med om fler än ett svensexe- /möhippegäng som fått åka hem utan att det blivit något hopp pga för kraftig vind eller för låga moln. Men min klubb brukar försöka ordna så att den blivande bruden eller brudgummen får åka på en häftig flygtur med sportflygklubben bredvid istället om det inte går att hoppa fallskärm.

• Bröllopstokiig

Vi hoppade i september 2001. Dettog ca 5 timmar!!! Det är jätte viktigt att vinden är rätt..massor av saker att tänka på innan det är dags att hoppa.

Svar på tråden Någon som hoppas fallskärm i Gryttjom utanför Uppsala och vet hur lång tid det tar?