• alpha

HJÄLP!! Var kan jag köpa rosor till brudbuketten???

Jag vill gärna binda min brudbukett själv och vill ha en rund bukett med endast stora rosor. Men hur 17 ska jag få tag på rosorna?? Blomsteraffärer har inte särskillt många blommor inne och de jag pratat med verkar måttligt intresserade av att ta hem rosorna om de inte får binda buketten själva. HJÄLP! Bröllopet kommer närmare, men hur löser jag detta?? Jag vill kunna beställa rosorna (ca 30 st, i tre olika färger) så jag vet att jag har dem till bröllopet, men jag vill binda buketten själv. Någon som lyckats med detta??? Bra butik i Stockholmstrakten? Beställa över Internet?Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden HJÄLP!! Var kan jag köpa rosor till brudbuketten???
  • Ancher

När du frågat, har du nämnt att det är till en brudbukett? Annars kanske du ska hålla tyst om det, så kanske det kan gå lättare?

Hoppas det löser sig för dig!

• Chilianna

Hötorgets rosor är fina, billiga och stora

• alpha

Jo, jag har sagt att det är en brudbukett, kanske var dumt. Men jag gav i en butik sken av att jag ville att de skulle binda brudbuketten åt mig men att jag ville beställa "extrarosor" för att dekorera bla festlokalen med. Men inte ens det var ok! Åhhh, börjar få panik!

• alpha

Men på Hötorget - kan de ta in de rosor jag vill ha? Kan jag vara säker på att de har rosor i min färg två dagar innan bröllopet?? Det är ju en torghandel ändå, även om utbudet är stort.

• Ammo

Ska handla mina rosor till bord,kyrka mm på hötorget och göra själv.(buketten ks en butik göra)
    Jag frågade dem härom dagen om de kan plocka hem efter önskemål och det kunde de om man sa till i god tid, så gå dit och fråga vad som gäller.

• alpha

Ammo
    Vilken butik var det som kunde ta hem? På Hötorget?

• Drakdal

Kan du inte bara säga att du vill köpa 30st rosor till XXdatum, de ska väl skita i till vad du ska ha dem. Det är väl inte ovanligt att folk köper rosor och ger bort! Stå på dig! Annars har som sagt hötorget fina och billiga rosor.

• alpha

Jo... jag kanske varit lite för mesig... saken är den att jag till nu mest gått till olika blomsterbutiker och snokat efter namn på de rosor jag ville ha. :) Så jag kanske haft lite "vek" attityd från början.

• Ammo

Det var ingen butik, jag gick bara fram till en kille i ett av "tälten" på torget och frågde.

• alpha

Men... tips på bra blomsterbutiker i Sthlm, gärna med stoooort utbud av snittrosor mottages fortfarande tacksamt!
    :)

Svar på tråden HJÄLP!! Var kan jag köpa rosor till brudbuketten???