• -Systeryster-

    Erfarenhet av Drottninggatan brud o fest?

    Hej!
    Har varit på Drottninggatan brud o fest som sa att de skulle ta 4000kr för att sy upp en klänning precis som jag vill ha den. Det lät väldigt billigt tycker jag, tydligen syr de upp i London.
    Är det någon som har varit där och har någon uppfattning om dem? Det verkar ju lite läskigt att beställa utifrån sina mått och sedan inte veta hur den ser ut förrän den kommer hit, då kanske jag lika gärna kan köpa på Ebay?

  • Svar på tråden Erfarenhet av Drottninggatan brud o fest?
  • BlueTopaz

    Hmm.. jag som trodde de hade gått i konken!
    det låter som ett bra pris skulle jag säga. men det beror ju helt på vad du har för klänningsmodell, hur mkt jobb det är??

  • BlueTopaz

    cinderella på ebay är ju annars avsevärt mkt billigare och de är duktiga...
    Vad är det för klnningsmodell?

  • -Systeryster-

    De kunde sy upp vad som helst, jag skulle bara visa bilder på vad jag ville ha så kunde de ordna det. De hade även färdigsydda modeller som de hade rea på. Hon som jobbade där sa att hon hade släktingar med en fabrik i London och det är där de syr upp klänningarna. De kunde sy upp tärnklänningar också för 1200kr, i vilken färg eller modell man ville i princip.
    Jag hade ju tänkt beställa från Cinderella först, ville bara kolla runt lite i stan på vad som finns, men nu vet jag inte riktigt.

  • BlueTopaz

    Då skulle iaf jag välja butiken, om ändringar ingår så behöver du ju intevara orolig!

  • Brud 2006

    Vad kostade de färdigsydda klänningarna som de hade på rea?

  • -Systeryster-

    Brud 2006: Jag tror från 2000 och uppåt.

    BlueTopaz: Jag fick inte riktigt någon bra känsla för tjejen som jobbade där, vad hade du hört om konkurs?

  • BlueTopaz

    Nej nej, jag såg bara att de stängde ner butiken för ngr år sedan när jag skulle prova balklänning, men uppenbarligen har de bara flyttat till en annan lokal längre bort på drottninggatan som jag missat. så oroa dig inte för det!

    Butikspersonal i brudbutiker har en tendens att vara märkliga tycker jag...

  • valencia

    Hejsan jag beställde min tärn klänning från drottninggatan brud och fest. Jag visade dem på bild hur jag ville ha den, tittade på tyg prover och dem tog mina mått,den skulle kosta mig 2000:-
    Jag gjorde betällningen det tog 3 veckor tills den kom, var väligt nervös över hur den skulle se ut, när jag såg den vart jag över lycklig, den var bättre än förväntad lite stor, men ändring ingick i priset. Väldigt god service fick jag av personalen. Butiken som fanns på drottninggatan förut hette Mirami dem finns inte längre,kan har varit dem som gick i konkurs.

  • Mia76

    En bekant till mig har sytt upp brud och tärnklänning men de syr i turkiet för det är väl de som har en till butik i södertälje? Men hon tyckte de var okej!

  • Lotta85

    Bokade tid på Drottninggatan Brud och Fest för några månader sedan för att prova brudklänning. Kom dit och de var totalt ointresserade utav mig. Jag hade aldrig varit i en brudbutik tidigare så jag ville verkligen ha tips och råd. 

    De hjälpte mig inte till alls och jag bläddrade lite bland klänningarna. När jag frågade om de hade någon sidenklänning utan strass eller pärlor så satte de på mig en blå festklänning!? What? Så där stod jag framför mina vänner i en blå festklänning.. visste inte riktigt vad jag skulle säga. Dessutom så öppnade de draperierna till provrummet när jag stod helt naken och de sa att "ingen ser", men den manliga expediten som stod precis bredvid då? Räknas inte han??
    Jag sa då att festklänningen var fin men att jag ville ha en brudklänning. Då sa de trött och irriterat: "Det går att göra den som en bröllopsklänning fast i vitt".
    ???? Det är ju som att ge mig ett par jeans när jag frågar efter en tröja!

Svar på tråden Erfarenhet av Drottninggatan brud o fest?