• Cattis28

Nån med tvåfärgat hår?? Bilder

Är det nån utav er därute som har tvåfärgat hår som varit inne nu ett tag. Alltså: typ blont överhår och mörkt underhår.

Jag har själv håret så och har axellångt. Håller på o sparar frenetiskt nu till sommarn så att det hinner bli lite längre.

Kunde vara kul att se bilder på nån som fixat nån fin frisyr som tar till vara på båda färgerna.

Funderar iofs på om jag ska våga färga håret mörkt helt o hållet. Har alltid varit blond men trivs jättebra med det mörka i håret som jag har nu.
    Om ni vill kan ni väl kika in till min sida på FL och kolla på bilderna. Vad tycker ni, skulle jag passa i helt mörkt????
    www.familjeliv.se/krypin/angelica77/

• Svar på tråden Nån med tvåfärgat hår?? Bilder
  • Cattis28

Nämen, vad sjutton.
    Om det är någon som orkar så kan man söka på vänner. Angelica77 heter jag där. Då kommer ni in till mig.
    Ska försöka lista ut länken...

• HelleBelle

Tycker helt klart du hade passat i mörkt. Men hade nog gjort några slingor i en annan färg för att lätta upp det. Typ ljus bruna slingor i brunt hår. Gör det dock hos frisör så ditt hår inte blir missfärgat :)

• maritim

Jag har själv tvåfärgat och är jättenöjd med den frisyren, det "händer" lite och ser inte så trist ut eftersom jag har långt hår. Jag tycker du passar jättebra i den frisyren du har nu men kan tänka mig att du även passar i mörkt med ljusa slingor.
    Jag var lite nyfiken och kikade på dina bilder, fick själv barn i juli, den sjunde. På bilden när du är i v 36+6 har du en supersnygg bh. Får man vara lite nyfiken och fråga vad det är för märke. Jag har också lite större bröst och det kan vara svårt att hitta bra och snygga bh. Tjingeling

• L-N

Tror absolut att du skulle passa som brunett. Men jag tror också att du skulle va snygg som blondin. En smart sak att tänka på när man färgar sitt hår är att blanda minst två olika nyanser, som ligger nära varann, om man vill ha ett naturligt resultat, förstås.

• Carambole

Den viktigaste saken att tänka på om man är blond och vill bli mörkhårig är att man kommer få en jobbig utväxt. Så tänk noga igenom innan du färgar hela håret mörkt om du orkar hålla på o färga utväxten nästan en gång i månaden för att det ska se snyggt ut.
    Jag är blond och hade i flera år mörkt hår, men det är otroligt jobbigt med utväxten efter ett tag, så nu har jag färgat tillbax till blont igen och kommer nog aldrig bli mörkhårig mer.
    Det är helt klart lättare och ser inte lika snabbt fult ut att få mörk utväxt på ljust hår som vad det gör att få ljus utväxt på mörkt hår.
    Med en ack så liten ljus utväxt på mörkt hår så ser det ut som att håret är jättetunt och glest vid hårbottnen.

• _koko_

Jag är brunett sedan många år tillbaka och stortrivs med det! Har precis som du gått från att vara blond via att färga endast underhåret. :) Visst är det det som Carambole skriver mycket underhåll för att hålla efter utväxten, men jag tycker det är roligt att gå till frisören och även att tona själv, så mig stör det inte.

Tycker fördelarna är så många fler! Håret ser inte skitigt ut lika fort, ansiktet får mer lyster, det blir snyggare kontraster osv.
    Jag har ett mittparti tonat i en ljusare nyans, vilket ger liv åt håret utan att vara alldeles iögonenfallande. Överhåret och nackhåret är alltså mörkt, och det emellan rött. :)

Har dock tyvärr inga bilder att dela med mig av.

Tror att du också skulle passa jättebra i helt mörkt hår, åt det kalla hållet. Typ som underhåret på dina bilder, men möjligen med lite mindre rött i för att inte bli självlysande (det ser intensivare ut när det inte bara är underhåret).
    Lycka till!

• bröllops häxan

Cattis28 : Tror också att du skulle passa som brunett. Men änu bättre som blond ju !!!:D

• Nyförlovad83

Nej jag håller inte med ovanstående. Jag tycker nog att du är finast i mörkt. Det ger dig ett mjukare ansikte. Det framhäver också dina vackra ögon! Håller på mörkt ja!

• SYL

jag sager blont, eftersom du har bla ogon och ljus hy.

• Cattis28

Åh, vad roligt att så många svarat.
    Jag kan säga så här att jag fick mkt mer färg i ansiktet när jag lade i det mörka. Har haft det ett tag. Och är livrädd att denna kombination snart är "helt ute" eftersom jag trivs väldigt bra i det. Som sagt lite sugen på att helt mörkfärga håret. Är rädd att jag kommer sakna mitt blonda hår då bara. Inte helt ljus igen bara.

• pickolina

Jag tycker att det är skitsnyggt med rött eller brunt hår och skarpa blona slingor i, för att ge det mera liv och mindre mörkt liksom... Det skulle nog vara snyggt på dig! Fast det kanske oxå är helt "ute" förstås... haha...

• brynet

Jag tycker att känner du för att testa livet som brunett, så ska u göra det tycker jag. Du skulle se skitsnygg ut i det, det kan man redan se! Jag gjorde själv så för typ ett halvår sedan efter år av att ha varit blondin men sedan med mörkt underhår och till slut bara några enstaka slingor i blont. Och jag kan inte nog säga hur befriande och coolt det kändes när jag äntligen vågade testa!

Håret blir glansigae och ser mer fylligt ut, ansiktet får mer färg och man ser liksom lite tuffare ut på nåt vis istället för mesigt vardagsblond...
    Dessutom för mig innebar också erfarenheten en stor överraskning! För när det började växa ut, så visade det sig att mitt hår som alltid varit blondaktigt, numera hade blivit mörkt! Så utväxten märktes knappt heller!

Och ljus hy med blå ögon som du har får definitivt en skjuts med lite vackra blanka bruna nyanser, tycker i alla fall jag!
    Och skulle du inte trivas så kan du ju alltid färga in de ljusa slingorna eller överhåret igen...;)

Svar på tråden Nån med tvåfärgat hår?? Bilder