• woman

smink av Mary Kay?

Hej!

Jag undrar om någon har erfarenheter av Mary Kay? Jag var på bröllopsmässan i Uppsala igår och stötte på deras produkter och tjänster. Det skulle bara kosta 500 kronor för brudsminkning + 2 konsultationer. Hon kommer till frisören och fixar allt, så man behöver inte åka runt. Verkade jätte proffsiga, och dem man såg som hon hade sminkat igår såg ju bra ut (kanske inte alla i modevisningen, men...).

Så nu undrar jag om någon har anlitat dem förut och har något att säga. Vill veta allt!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden smink av Mary Kay?
  • Mopedvin

Jag har köpt lite smink och krämer av dem som har varit ok men inte mer. Mascaran smular och lägger sig under ögonen på mig... Men det är det ju inte säkert att den gör på dig. Min kompis tycker den fungerar bra. Jag tror det finns för och nackdelar med alla.

• Fröken J

Puffar lite på den här tråden då jag också funderar på att anlita en tjej som säljer Mary Kay. Har inte provat deras produkter förut. Vad tror ni??

• Fiona II

Jag tycker om Mary Kay produkterna. Anvander TimeWise serien varje dag och den ar jattebra tycker jag. Mascaran kanske inte ar den basta. Den kvinnan jag koper av sager sjalv att mascaran inte ar sa bra. Har bara kopt ogonskugga, solpuder och lipgloss i make-up vag och det har varit jattebra.

• kronobergsbrud

jag änväner endel mary kay och de är bra! har några ögonskuggor och deras foundation. kajalen tycker jag är bra

• CPH

Är supernöjd med deras foundation, men det har nog mycket med att göra att jag lyckades hitta en nyans som helt enkelt bara försvinner in i mitt ansikte. Den perfekta nyansen helt enkelt. :)

• CPH

Åh, ett tillägg - har hört att Marykays handset är bra också

• loppalina

Mary kays satin hands är super bra och även satin lips :)Time Wise serien och foundationen tycker jag oxå är bra .

• woman

Ja. Det var ju en hel del positiva ord om Mary Kay. Men betyder det att ni skulle anlita dem för att göra eran brud-make-up?

Jag tycker att det är så svårt att bestämma vem som ska få göra mitt hår och mitt smink. Jag är en otrolig perfektionist, och vågar inte låta vem som helst göra det. Jag har tjockt och jätte långt hår, så det krävs någon med erfarenhet av sådanna uppsättningar. Ge gärna tips på bra frisörer som kan tänkas bemästra den utmaningen...

Annars har jag hört att Make-up-Store också har sminkning för 500 kronor, och att man får smink av dem för 500 kronor när allt är klar. Namnet låter ju lovande (Make-up-Store), men är de bra? Någon som vet? Jag har ingen aning. Har aldrig haft någon annan sminka mig i hela mitt liv. Känns lite läskigt, fastän de ska vara proffesionella...

• loppalina

Hmmmm jag kanske är partisk i den frågan :? Min bästa väninna säljer nämligen MK. Hon fixade smink o hår för mig ;) Tyvärr håller hon till i Gbg. Men kan du inte be om att få provsminkning först :? Har du kollat MK´s sida med tips? Här kommer den iaf ;)www.marykay.se/ kolla under tips o ideer ;)

• bc.svensk

loppalina
    Har du prövat och tycker det är bra produkter så är du inte partisk eftersom det är din väninna som säljer och inte du

Svar på tråden smink av Mary Kay?