Vitt vin till Toast Skagen
Hej,
kan nån ge mig ett bra tips på ett billigt vitt vin som passar till Toast Skagen, gärna runt 50-lappen...?!
Hej,
kan nån ge mig ett bra tips på ett billigt vitt vin som passar till Toast Skagen, gärna runt 50-lappen...?!
Oj! taost skagen som kan smaka så olika...
kan ni inte fortsätta på mousserande (om ni har det)
Är Black tower helt ute??
är ingen hejjare på vitt vin....
Det finns ett torrt vitt vin (Australienskt) som heter:River run-
Kostar nog 50-60 Kr...det smakar jätte bra till Toast skagen!
Lycka till!
Ja vi har mousserande, kan vi fortsätta på det menar ni?!
Mitt hetaste tips är att kolla systembolagets drycknyckel. Eller rent av fråga på systmet när du är där. De brukar vara otroligt duktiga på att hjälpa till.
Hej!
Vi hade själva Toast skagen på vårt bröllop och vi serverade vitt vin till. Min man har en kompis som är vinexpert på Systemet och han tipsade om ett vin som heter "Marques de Riscal" (vet inte om det är rättstavat...), kostar ca 55 kr och är underbart gott. Flertalet gäster har påpekat efteråt att det var ett mycket gott vin.
Till huvudrätt serverade vi Vina Maipo, ett rött vin från Chile, billigt och mycket smakrikt.
Mitt tips är att köpa hem och prova, det är jättekul. Veckorna innan bröllopet hade vi några vänner på vinprovning hemma, det var mycket kul och lyckat.
Lycka till!
Håller med Johanna = lat kock. Eftersom det är svårt att veta hur just er Toast skagen kommer att smaka (balans sälta - syra) så är det svårt ge tips om ett specifikt vin. (Annars gäller provlaga och provsmaka, men det är inte fy skam det heller .)
Jag skulle köra på mousserande, och då har ni även den praktiska fördelen att gästerna inte behöver byta glas.
Lycka till!
kör på mousserande! festligt och gott plus att det blir ett glas mindre!
Hej
Ett tips till:
Gandia Dry Muscat tycker jag är jättegott och jag har fått det till en toast skagen eller liknande en gång. Inte sött men mycket smak. Kostar 46 kronor.
/Titti
Tack för tipset om Gandia Dry Mauscat, vi provade det i går..jättegott!