• Dreams

Vad kostar Georg Jensen Fusion ring?

Hej!

Vet nagon hur mycket Fusion ringen gar loss pa? Ar intresserad av bade den med 2 alternativt 3 ringar.

Tacktacktack

• Svar på tråden Vad kostar Georg Jensen Fusion ring?
  • Gemma

Hej! Vi har dom, jag och min man. Tre delar, en i varje färg. De kostar cirka 4000 per del, lite mer för vitt guld och aningen mer för mannens större ring. Stenar kostar extra.

• Gable

Oj då! Jag mindes fel alltså! Men prova att söka, jag vet att det har funnits trådar om just dom ringarna.

• Dreams

Dom for 20-30 maste ju vara dom med diamanter eller?

Det har ar ingen vigselring en san har jag redan utan bara en pa skoj.

Sa 4000 per del later ju rimligt.

Gemma, trivs du med dina? Laste att nagon sa att dom aker isar, stammer verkligen det?

• LisenL

Hej!
    Vi har dom. Min kille har tvådelat, vitt och gult och jag har tredelat gult, rött samt i mitten den vita med stenar (vigselringen). min kostar 19000 och hans 8000.
    Ganska mycket pengar men de är ju så vackra och en ring har man hela livet!

• LisenL

Alltså, 4000 stämmer per del men man kan inte ha bara en del eftersom de ju är pusselbitar

har man rätt storlek åker de inte isär.

• anne på grönkulla

Min man har två delar och när vi köpte dem för två år sen kostade de 200 kr var. Det låter ju som att priset har hållit sig. Annars har jag hört att Georg Jensen ska ha höjt sina priser i ett försök att framstå som mer exklusiva. Tyvärr tror jag inte att de har priser på sin hemsida, men man kanske kan ringa till affären & fråga? De kostade samma överallt när vi köpte. Vad de med stenar i kostar törs jag inte ens gissa.

• Gemma

Hej! Ja, min erfarenhet är att de åker isär ibland. i synnerhet med tiden när de blir slitna. Det lustiga är att när jag påpekade detta i en tidigare tråd, fick jag en del arga svar från folk som menade att min ring var för stor (vilket inte stämmer. Jag känner för övrigt inte dessa människor, än mindre har de sett hur väl min ring passar, eller inte).
    Ytterligare en tjej skrev upprört att: "är du inte van med (SIC) smycken?"
    Jag fortsätter: Fusion är förhållandevis bred och klumpig. Det innebär att det blir svettigare och mer obekvämt under ringen än om den är smalare och smidigare. Men detta är självklarheter. För mig är alltså Fusion inte en praktisk och smidig ring, men den är en magnifik designring och jag ångrar trots allt inte mitt köp. Men sover med den gör jag absolut inte.
    Lycka till! G

• anne på grönkulla

Alltså, jag vet inte hur trött jag var när jag skrev igår kväll... Makens 2 delar kostade sammanlagt 8000 kr - inget annat! 4000/del, alltså...

Men det jag har hört om höjda priser i år för att man försöker göra märket mer exklusivt bör man kanske kolla upp innan man budgeterar - maken hade kollat på andra saker på Jensen & då stämde det men just Fusion-ringarna vet jag inte hur det är med.

• anne på grönkulla

Har dock aldrig hört honom klaga på att de åker isär. Lite kanske de gör de, men tydligen inte så mycket så att det stör honom.

• Gemma

Ett tillägg: Vi hade två delar i ett års tid innan vi gifte oss. Det kändes naturligtvis mindre klumpigt. Däremot sitter de lite bättre på plats nu när de består av tre delar, tycker jag.

Svar på tråden Vad kostar Georg Jensen Fusion ring?