• Nosi

Permanenta ögonfransar (alltså..inte lockiga, utan hållbara!)

Är det någon som provat den nyaste flugan, permanenta ögonfransar?!
    Jag tycker personligen att det låter som en himmelsk produkt!
    Men attan så dyrt, 2000 spänn första gången + 500 var tredje vecka.

Finns det något billigare ställe som gör detta?

Är det värt besväret, eller ska man nöja sig med mastodont mascaran?

• Svar på tråden Permanenta ögonfransar (alltså..inte lockiga, utan hållbara!)
  • spöket laban

förstår inte vad du menar? menar du böja fransarna permanent eller sätta strå för strå fransar på dina egna som en förlängning/förtjockning? vilket menar du så kanske jag kan hjälpa dig..

• brudivinter?

Vad!! VEm tar 2000 kr för att permenenta ögonfransarna.. (du behöver inte svara)
    men det var min spontana fråga iom att jag jobbar själv som hudterapeut och det är ju oförskämt att ta så mycket..har aldrig hört på maken..har du inte missuppfattat nån summa eller är det någon annan behandling inräknat?

• h-b

Jag vet inte om jag tänker på samma sak som du, men jag har färgat mina ögonfransar så att man inte behöver måla dem för att få dem svarta. Men de blir ju inte längre av det. Jag gjorde det hemma med en färgningsprodukt gjord för ögonbryn och ögonfransar. Nu var det ett tag sen jag gjorde det, men tidigare gick det att köpa i parfymerier.

• MakeupAlley

Jag vet att Gilda skolan gör något som heter Ögonfransuppböjning, kostar 300kr. Men det kanske inte är samma sak.

• pickolina

Vaddå "hållbara". Mina brukar inte "gå sönder" i vanliga fall heller så.. ;)

• ika (fd höst05)

Testa först att applicera singel-lösfransar och se om du tycker det gör SÅ stor skillnad. Man måste visst vara mkt försktig med mascara och rengöring när man har "frans-extensions".

Jag brukar antingen klippa isär billiga lösfransar och bara sätta på 1/2 cm i utkanten av ögat, ger snygg kattlook, eller använda separata småfransar (från Make Up Store tror jag) för en något mer naturlig påbyggnad. Men det kunder ju vara kul att testa, och när det gäller bröllop släpper ju folk alla hämningar när det gäller kostnad

• Galore

Jag gissar att Nosi syftar på ögonfransförlängning? Läste nåt här nyligen om det. Den som hade provat var missnöjd minns jag. Har själv ingen erfarenhet.

• Nosi

Ja, det är ju en djungel av definitioner.. men det jag syftade på var det Galore pin-pointade: Ögonfransförlängning. Jag valde nog fel ord, sorry förvirringen..

Tänk, extensions är så underbart i håret, det måste vara lika fantastiskt till ögonen - om det håller. Jag är lite skeptiskt till företelsen eftersom den är ny (och prislappen). Jag betalar inte ens så mycket till min förlängning på huvudet.

Nån som provat?

• Maj brud -06

Hej är nyfiken på vart Gilda skolan ligger , ögonfransböjning är precis vad jag letar efter.

• minna06

gilda skolan ligger på sveavägen 52
    går dit ofta för anskitsbehandling.:)

• zam

Jag har själv gått på gilda skolan fast i Malmö. Vi gjorde något som kallas för eye star, där man böjer fransarna permanent det sitter så länge som du har ögonfransen(tar ca 3 mån att förnya en ögonfrans) det blir jätte fint!Fast när eleverna får börja göra behandlingar på riktiga kunder så finns det alltid någon som bara gjort det 1 gg och har jätte svårt att få med alla fransarna på spolen. När vi övade på varandra fick jag fula fransar på ena ögat. Min rek är att gå till någon som har gjort behandlingen minst 10 gg innan!För att vara säker på ett snyggt resultat! Lycka till!

• cax123

*Är det någon som provat den nyaste flugan, permanenta ögonfransar?!
    Jag tycker personligen att det låter som en himmelsk produkt!
    Men attan så dyrt, 2000 spänn första gången + 500 var tredje vecka.*
    Jösses det låter jätte dyrt!!! Jag vet någon som gjorde det för 1/3 av priset någonstan i stockholm om du vill kan jag ta reda på vad stället heter...

• Maj brud -06

cax123

Hej det vore jättesnällt om du kunde ta reda på vart din kompis gjorde det ,det verkar ju kanon.....

• rocketqueen

Hahaha, som TS skriver i rubriken sa ar det ju inte lockiga ogonfransar hon vill at, utan "extra" ogonfransar..

TS, jag har inte provat det men skulle garna vilja! Tror att det ar kalas!

• cax123

LadyC hon håller till i Bromma men kommer även hem till en om man så önskar..0704014399 hon gör tydligen mycket, bla braziliansk vaxning, Threading mm

• vivianne

Jag har hört att dom krullar sig ganska lätt och sen att det ser konstigt ut när nya fransar växer ut.... skulle inte våga göra det

• Moulin

Sofi Fahrman prövade ju på det i sitt program "Sofis mode". Hon verkade ju vara nöjd även om hon också tyckte att det var lite dyrt. hade man bara råd så skulle jag slå till!

• Nosi

Nenna-m, tack för din länk.
    Och med tanke på svaren ska jag nog spara mina pengar och köra på lösögonfransar vid partytillfällen! Är rädd om de små fransarna jag har!

Svar på tråden Permanenta ögonfransar (alltså..inte lockiga, utan hållbara!)