• mugglesfan

Absolut torr!

Jag har ett jättebra tips - ta Absolut torr istället för deo, så slipper ni oroa er för svettfläckar och lukt. Det funkar jättebra! Köps på Apoteket. Läs bruksanvisningen noga, jätteviktigt att inte vara nyrakad under armarna och att ha torkat noga. Är man det minsta fuktig när man applicerar Absolut torr så svider det en stund. Men sedan slipper man svett och lukt i flera dagar!
    Bra för oss som har tänkt gifta oss i juli (potentiellt varmt!).
    Detta är även grymt bra när man har tänkt ha den lilla svarta (speciellt om den är ärmlös) och inte vill ha vita deoränder på klänningen.

• Svar på tråden Absolut torr!
  • tofs

jag har provat det men det fungerade inte så bra för mig..... kliade jättemycket!

• June20

Såg på TV att någon som hade en jacka på sitt bröllop(tror de va lite blåsigt) satte hmmm såna tunna bindor i armhållevekan på jackan(klistrade på dem på själva jakan i vecken) så att hon inte skulle förstöra jackan. Det är ingen som tittar på insidan av din jacka så...hehehe
    Kanske man kan göra på klänningar som har stängd ärm etc precis där i armhålan...med inte för genomskinnligt tyg då.
    Just in case liksom...

Nån annan som har tips om icke svetta/lukta saker man kan hitta på?

• f.d. Svart brud

Ha, ha... Åh, vilket bröllopsminne jag har av Absolut torr! :D

Jag var orolig för hand- och fotsvett på den stora dagen, så jag applicerade Absolut torr i armhålor och på händer och fötter (det står ju att det går).

Resultatet blev knallröda, kliande och svullna händer och fötter på bröllopsdagen! Armhålorna klarade sig...

Vid vigseln fick maken inte på ringen riktigt... ;)

Men det är ju ett minne som är lite kul i efterhand! :)

• Lillamilva

Absolut torr är det bästa som hänt mig!!
    Okej, kanske lite överdrivet där men den är verkligen jättebra!!
    Men det är superviktigt att man är riktigt torr under armarna innan man tar på den - testa och blås lite med en fön Annars kliar det som attan!

• Bride 2007

Okej så här: tipset för att inte få en massa röda kliande armhålor osv. är att inte klia när det svider på natten.. det är därför man blir alldeles röd! Om man mot all förmodan blir alldeles röd kan man ju tänka på att göra det någon dag innan bröllopet så det hinner lägga sig. Effekten håller i sig i 3-7 dagar tror jag.. Så, det bästa är att göra det några dagar innan, och inte precis dagen före. Ett annat tips: raka inte armålorna på en vecka eller så, då svider det knappt någonting. Och framför allt: Använd precis innan läggdags!!

• Isabeau

Haha, tänk om bindan skulle trilla ut ur armhålan när man gick in i kyrkan

Jag testade nån sorts kristallsten för nåt år sen och det funkade bra. Absolut torr funkar också bra, men synd om det blir som för dig, f.d Svart brud

• June20

Isabeau :jo det förstås men man får hoppas att klistret sitter fast ordentligt på själva tyget så det inte händer *mardrömm* :(
    vad är det för kristalsten du hade anvd o vart får man tag på en sådan? hur bra var den jämfört med detta kliande Absolut torr?

Bride 2007 :Ska man inte raka sig i armhållorna? kan inte gå med håriga armhållor när man har en ärmlös klänning-korsett. Blää...hahahaha
    El ska man inte raka....duscha,torka helt o sen sätta på ca 2dagar innnan bröllopet....o sen raka armarna på bröllopsdagen? :/

• Isabeau

June20: Jag kommer faktiskt inte ihåg eftersom det var några år sen, kanske Kicks eller Body Shop? Om du frågar kanske de vet vilken jag menar. Jag tyckte att den funkade bra och man blev inte så svettig.

Vad gäller rakningen kanske det underlättar om man inte rakar armhålorna dagarna före utan kanske gör det på bröllopsdagen? Skulle inte heller vilja vara lurvig då!

• jocelyn

Jag har alltid gjort såhär med Absolut Torr: dagen innan jag ska applicera rakar jag noggrannt, sedan stryker jag på det dagen efter, självklart efter dusch. Om man har något viktigt "event" så bör man se till att ha tagit på produkten 2 dagar innan åtminstone. Sedan kan man raka sig under armarna som vanligt.

För er som tänkt använda detta inför bröllopsdagen; PROVA några gånger innan dagen D! Man kan få mkt svettningar på andra delar av kroppen eftersom man helt stängt igen så ingen svett kan komma ut under armarna. Det är bra att veta hur man reagerar så man slipper otrevliga överraskningar. Såvida man inte har allvarlig hand/fotsvett skulle jag avråda från att behandla dessa partier. Den effekt man vill ha är ju; slippa svettas ner brudkläderna, slippa oroa sig för fläckar och lukt. Händerna och fötterna kan man väl i värsta fall skölja av, dessutom har Scholl en hel serie med fotdeo, spray för trötta ben, inlägg att ha under trampdynorna etc. Jag kommer inskaffa lite såna produkter för att skona föttterna.

Väldigt långt inlägg nu men hoppas att tipsen funkar för er!

• princess_edition

jag använde abslout torr för nåra år sedan. funkade jättebra, inget kli eller så. MEN.. jag svettades mkt mer om rygg, mage och händer än va ja brukade. inte så kul! så gäller väl att göra en avvägning.

• Bride 2007

June20
    Hahaha.. nej det skulle ju se lite lustigt ut om det stack ut en massa hår under armarna.. Jag har läst att man INTE bör raka sig under armarna två dagar innan man ska stryka på absolut torr. Men efter att man sovit med det på natten, och det verkligen har gått in i huden är det fritt fram att raka sig under armarna igen =) Så, man behöver inte gå omkring och känna sig som en gorilla *skratt*.

princess_edition
    Anledningen till att du svettas mre på andra ställen när du använder absolut torr beror på att medlet i absolut torr "täpper igen" svetkörtlarna i armhålan, eller vart man nu använder A T. Då måste svetten hitta en annan väg ut, genom andra svettkörtlar... Så, då blir resultatet ofta mer svett på andra ställen :)

• Lillamilva

Jag använder AT och är superglad! Har inte märkt att det blir mer svett någon annanstans.
    Ett tips är att ha en gammal oöm t-shirt på sig den natten man använder det, annars kan det bleka lakanen :(
    Lite trist men allt är värt det!!

• Dorothy

Jag håller med om att Abslout Torr är bra! Det känns så mycket fräschare att inte svettas en massa under armarna och jag har inte märkt att jag svettas mer någon annanstans på kroppen heller. :)

Svar på tråden Absolut torr!