• Filippa

Tips på skärgårdsbröllop i Luleå?

Hejsan!

Min bror med respektive har funderingar på att gifta sig på en ö i Luleå skärgård.

Kan någon tipsa om festlokaler, kapell etc i Luleå skärgård?

Jag vill minnas att jag för ett bra tag sedan råkat surfa in på en hemsida eller i någons bildarkiv, där det fanns bilder på just ett sådant bröllop på en ö i skärgården. Jag vill minnas att de blivit fotade på bryggan vid ett litet kapell och att bruden/brudparet stod eller satt på taket på kapellet. Jag har försökt leta på nätet, men kan bara inte hitta bilderna jag sett.

Någon fler som sett dessa bilder?
    Eller finns det någon som har andra bröllopsbilder att visa från öar i Luleå skärgård?

• Svar på tråden Tips på skärgårdsbröllop i Luleå?
  • Jenny79

Hindersön, kanske...? Googla på det!

• Filippa

Jenny79,

Tack! Jag ska googla vidare..

---

Någon fler som kan tipsa om festlokaler i skärgården?

• bubblis

Gå in på Luleås hemsida och klicka eller sök dig fram till Luleå skärgård. Klicka på vänster sida där det står öar. Brändöskär, Rödkallen och Småskär har kapell. Vet dock ej om någon festlokallokal. Vid båtresa ut så var det billigast då jag kollade upp detta att åka med Condor Shipping om jag inte minns fel.

Lycka till!

• Nyckelpiga

Jopikgården på Hindersön har anordnat en del bröllop. Har för mig att de har en egen hemsida - du kan ju leta på nätet. Turbåten åker förbi där, vilket underlättar anordnande av bröllopsfest.

Svar på tråden Tips på skärgårdsbröllop i Luleå?