• H.C

Viktväktarfråga

Hej alla som viktväktar.

Jag var medlem hos viktväktarna för några år sedan men klarar mig bra på egen hand nu. Idag ska jag börja träna och minns att jag förut hade en lista på hur många point de olika träningsformerna var värda. Jag har inte kvar mina böcker och papper men undrar om det är någon av er som kanske har en lista eller förteckning över detta. Jag skulle vilja ha hjälp med vad Bodypump och Bodybalance är värda. Är det någon som kan hjälpa mig skulle jag bli mycket tacksam!!

Kram

• Svar på tråden Viktväktarfråga
  • kissekatt

Hej H.C!
    var medlem för ngt år sedan och då fick man en sticka som man kan flytta beroende på hur lång tid man motionerar och hur hårt. Tex när jag går ut och går så ställer jag in den på medel när det gäller ansträngnings och 35min = 2points.

Om du försöker uppskatta hur ansträngande din motion är (lätt, medel eller hård träning) och hur länge du håller på, gissar 50-60 min, så kan jag kolla på min sticka!

• H.C

Tack, vad gulligt av dig!!

Body pump är ju styrketräning i grupp så det är ju mycket upp till en själv hur mycket man vill ge och vilket humör man är på, men har du lust kan du väl kolla på både medel och hård styrketräning. Sedan är Body balance ett mellanting mellan yoga, tai chi och pilates. Så om det finns yoga på din sticka kan du väl se vad det ger.

Tack än en gång.

MVH HC.

• kissekatt

Hej igen HC!
    Jag har inte ngr aktiviteter jag kan välja mellan utan bara intensitet, låg, medel och hög.

Och så glömde jag, jag måste veta vad du väger också!

Jag väger 72 så 31min medelhård motion ger 2 points. Hög aktivitet i 31 min ger däremot 4 och låg bara 1.

Förklarar jag ordentligt? :)

• H.C

Ok, det jag hade när jag var medlem var baserat på de olika aktiviteterna. Då förstår jag.

Jag väger 57 kilo. Har det med längden också att göra? Jag menar om man är 1,70 lång och väger 57 så är man ju smal men om man som jag är kort och väger 57 så ser det ju inte så himla smalt ut:)

Tack så himla mycket för att du engagerar dig. Jag är himla nyfiken på hur många points jag får spara till ikväll så jag kanske kan unna mig ett glas vin - längtar.

Förresten så kan jag ju inte tänka mig att yoga räknas som hård träning. Möjligtvis medel på sin höjd. Det är ju inget flås precis. Däremot så kan väl styrketräning räknas som ett mellanting mellan medel och hård. Det är ju iofs inget flås i det heller. Ja,ja vem vet. Jag får höfta lite.

MVH HC

• kissekatt

Ok, då ser det ut så här:

För att få 1 point ska du träna minst 10 min hård träning, 25min medel eller 34 min låg.

För att få 2 point ska ska du motionera 15min hård träning, 36 min medel eller 50 min låg.

För att få 3 points måste du motionera 25 min hård träning, 60 min medel eller 81 låg.

För 4 points gäller 34min hård träning, 82 min medel eller 118 min låg.

Hoppas att detta hjälper!
    Njut nu av rejält av vinet!

• H.C

Tack så jättemycket. Vinet smakade gudomligt men jag föll igenom lite igår och åt en del som jag absolut inte borde äta. MEn det är nya tag idag och så farligt var det egentligen inte igår, men lite dåligt samvete har jag ändå. Ska träna ikväll så jag få några points till godo.

HC

Svar på tråden Viktväktarfråga