• JenHa

sparat/lånat/fått?

Hej hej!

Fastän det inte är bröllop inom synhåll för mig, så har jag klippbok, sitter vid den här sidan och drömmer om mitt drömbröllop, varje dag. Jag har nog insett att jag behöver en stor budget och undrar bara lite nyfiket hur ni alla vänner har gjort, har ni sparat, fått bidrag?
    Vore kul att få höra, jag har redan börjat lägga undan i spargrisen..... =)

• Svar på tråden sparat/lånat/fått?
  • Jenny79

Vi har sparat och snålat...

• ninna87

Hej Vi har fått mycke hjälp från min föräldrar men vi har även betalat ganska mycket själva

• September06

Vi kommer att få bidrag och spara själva. och det känns jätte bra, både att vi lägger själva för det är ju vårat bröllop och att föräldrarna är så snälla att de hjälper till :D

• riikka

Vi har sparat lite varje månad och min far lovade stå för festen och maten. Sen har vi önskat i bröllopspresent en honeymoon från släkten

• Hur gör man?

Hans bror, mina föräldrar och vi själva i en kombination :)

• Ettolrach

Sålde två lägenheter med vinst...

Vilket ju inte är så bra tips men så gjorde vi i alla fall, alltså vi sålde inte lägenheterna för att gifta oss men vi kunde ha bröllop som vi ville ha det
    p g a det.

Annars hade vi väl fått spara och prioritera för det är väl så man får göra. Och med prioritera menar jag även att man under tiden man sparar väljer sådant man kan avstå eller måste ha för att få ihop åengar till sparande.

Jag har varit på bröllop där kostnaderna hållits ned genom att t e x låna mammans eller svärmors klänning, låtit vän med fin bil skjutsa, låtit duktiga amatörfotografer ta korten e t c. Det finns många sätt...

• Millan28

Sparat: Ingenting än så länge, och bröllopet är i juni...

Det har inte varit möjligt att spara tidigare pga föräldraledighet men vi hoppas få ihop 50k till i juni.
    Lånat: Får vi inte det så kan vi låna en del eller betala en del på kredit.

Fått: Jag kommer att få brudbuketten av min pappa (han är florist).

Vi har gått från en traditionell plan "bjuda-alla-vit klänning-kyrka-middag-dans" till ett litet hemligt bröllop på annan ort med bara föräldrar och syskon närvarande. Anledningen till det är inte ekonomi utan att det kändes som det traditionella upplägget, om än trevligt när andra har det, inte passar oss. Men det gör ju att det går något mindre pengar.

Hoppas att du lyckas få ihop till ditt drömbröllop!!!

• SaT

Vi hade så mycket sparat så vi skulle klara hela bröllopet. Sen önskade vi oss bidrag i julklapp, så vi kommer ha lite kvar efter bröllopet oxå.

• Yllo

Jag hade en hemlig reserv (började spara när jag var singel och då gick det bra. När jag sedan träffade min blivande och hans barn har det inte gått att spara så mycket) som jag sparat ihop för att lägga på något åt mig själv. Denna har jag nu tagit till vårt bröllop. Sedan har min pappa sagt att han står för festen. Min blivande man fick dock betala sin kostym själv och jag räknar med att han betalar kläderna åt hans barn också. Resten står jag för

Hoppas att du får det drömbröllop du vill ha när den dagen kommer!

• Drakdal

Vi har det senaste året önskat oss enbart pengar på vårt bröllopskonto i födelsedagspresent och julklapp, dessutom har vi jobbat lite extra under sommaren och stoppat in dom pengarna på kontot, skattepengarna vi fick åkte också in där och sedan lite varje månad, är uppe i 60000 på knappt ett år nu:)

Svar på tråden sparat/lånat/fått?