Solarium/Spray Tan före utlandsresa på vintern?
Hur har ni gjort/ska ni göra? Något måste jag göra för att kunna visa mig i bikini! Tack på förhand!
Hur har ni gjort/ska ni göra? Något måste jag göra för att kunna visa mig i bikini! Tack på förhand!
Det beror lite på syftet..
Vill du inte vara så blek så skulle jag rekommendera spray tan..men sola inte i solarium för att "grunda" färgen iom att det är en helt annan strålning än i solen,,så det hjälper inte mer än att du får lite mer färg på kroppen..man måste få solstrålar på sig för att få den rätta skyddet på huden för solen (helt annan strålning)
skulle nog inte gjort ngt av dem faktiskt! Kan inte så mkt om sprytan, lägger inte det sig som en hinna på huden? Kan solstrålarna tränga in då???
Spaytan är precis som brun-utan-sol fast lite annorlunda... Man KAN sola & man blir lika brun, men risken finns att man blir flammig då färgen lossnar rätt så snabbt...
Jag skulle ta några solningar på solariet - men inte alltför tätt - då blir du bara torr i huden.
En bra sak med att vara blek är att det syns när man får färg !
Hej!
Hade min smekmånad på Mauritius förra månaden (dec).HELT FANTASTISKT! Jag funderade som du på fuskbränna men beslöt mig för att skippa det.Brun utan sol börjar flaga efter ca 10 dagarSå då tappar du en stor del av färgen äkta solbränna har svårt att tränga igenom fuskbrännan. Solariebränna har som ovan nämner inte UVB strålarna så skydda som vanligt trots att man är brun. Jag rek att äta förbyggande betakaroten tabletter samt använda en solcreme i ansiktet som är lätt färgad minst spf 15 hela semestern.Färgen blir djupare och sitter mycket längre efter hemkomsten då. På kroppen kan du använda en solcreme som har lite brun u sol effekt.Så får du en fräsch färg. Men om du går på salong och sprejar lägger det sig som en hinna och du har en väldigt flammig solbränna när det sprejade börjar flaga, men samtidigt i komb m solskydd så har du ett extra bra solskydd.Använde brun u sol på benen inför en solsem på vintern för några år sedan och hade en riktigt snygg färg på benen. Jag brände inte mig alls och när jag åkte hem hade jag knappt fått någon äkta färg på benen. Detta är mina erfarenheter och andra som använt andra produkter har kanske andra upplevelser. HA EN SKÖN SMEKMÅNAD!
Tack för era svar. Det lutar mot att jag åker blek som jag är, med massor av solskyddsmedel.
Det gör du rätt i! Vart skall ni åka? *nyfiken*
Vi åker till Punta Cana på Dominikanska den 18 mars. Vi gifter oss där den 22 mars! Hoppas att vi hinner få lite färg på fyra dagar!
Akta så att du inte brännner dig om du "paniksolar" inför bröllopet.
Jag brännner mig ALLTID de första tre dagarna - så jag vet... Tyvärr!
Ha en underbar resa & bröllopsdag!
*avis*
Jag ska vara försiktig. Jag har också lätt för att bränna mig. Bättre att se blek ut, än som en kräfta, på bröllopsfotona.